فرهادی: ویروس دلتا در فضای باز هم منتقل می‌شود/ جهانپور: بیش از ۳۰ درصد از هموطنان واکسن زده اند



محسن فرهادی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
معاون سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: برای تامین سلامت مردم باید بر واکسیناسیون عمومی اهمیت داده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محسن فرهادی معاون سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در برنامه تیتر امشب گفت: در کنار واکسیناسیون، رفتار بهداشتی افراد باید حساب شده باشد تا نتایج خوبی گرفت. با اعمال محدودیت ها در شش روز تعطیلی اخیر میزان رعایت شیوه نامه ها افزایش داشت.

 

او افزود: ویروس دلتا در فضای باز هم قابل انتقال، پس تهویه در پیشگیری ابتلا به این ویروس بسیار مهم است. به طور متوسط آمار  رعایت شیوه نامه ها  از سوی مردم 54% است.

 

فرهادی گفت: با رعایت بسیار خوب شیوه نامه ها در استان سیستان و بلوچستان روند این بیماری در سیستان خیلی خوب کنترل شده است.

 

او تصریح کرد: با گذشت زمان از ورود کرونا و ورود سویه های جدید این ویروس،اهمیت انجام برخی از توصیه ها مانند استفاده از دستکش و ضدعفونی کردن سطوح، به واکسیناسیون و تهویه مناسب محیط تبدیل شده است. 

 

فرهادی گفت: برای تامین سلامت مردم باید بر واکسیناسیون عمومی اهمیت ورزیده شود، همچنین تهویه مناسب در مکان های بسته به خوبی صورت گیرد. 

 

او ادامه داد: سیاست پیشگیری مقدم بر درمان همچنان در صدر است. پیشگیری پدیده ی قطعی و کند است، در ابتدای تدوین شیوه نامه های بهداشتی قصد بر کاهش محدودیت ها و افزایش رعایت ها بود. اخیرا شیوه نامه ها در بین مردم خیلی کمرنگ رعایت میشود و همین امر سبب افزایش آمار میشود. 

 

فرهادی گفت: متاسفانه در کشور ما محدودیتها اجرا نمیشود و  افراد واکسینه شده هم باید رعایت کنند. 

 

او تصریح کرد: محورهای اصلی دستورالعمل های جدید بهداشتی هفته گذشته تعریف شده است و در حال بازنگری و هوشمندانه کردن شیوه نامه های بهداشتی هستیم. مردم باید مشارکت کنند.

 

***

 

جهانپور: بیش از ۳۰ درصد از هموطنان واکسن زده اند

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: بیش از ۳۰ درصد از هموطنان واکسن زده‌اند؛ تا پایان شهریور تولید واکسن‌های داخلی وارد تولید صنعتی و انبوه می‌شود.

 

وی افزود: از ۶۰ میلیون قرارداد با روسیه تنها ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دز واکسن اسپوتنیک وارد کشور شده است.

 

او در پایان گفت: در صورت تایید مدارک و نمونه آزمایشی انجام شده از سوی کشور سازنده، تولید واکسن تک دز اسپوتنیک در کشور از هفته آینده آغاز می‌شود.

 

***

 

چهل و پنجمین محموله واکسن وارداتی کرونا به کشور رسید؛ دو محموله دیگر در آستانه ورود به کشور 

ارونقی معاون فنی گمرک اعلام کرد: چهل و پنجمین محموله واکسن وارداتی کرونا به کشور رسید که این محموله توسط بخش خصوصی( یک شرکت داروسازی )با اخذ مجوزهای قانونی لازم به کشور وارد و پس از انجام تشریفات گمرکی بصورت حمل یکسره تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد. 

 

وی افزود: این محموله شامل ۵ پالت به وزن ۲ هزار و ۶۹۰  کیلوگرم معادل ۶۴۸ هزار دوز واکسن کرونا از نوع واکسن کرونای روسی است. 

 

طی ساعات آینده محموله های دیگر واکسن کرونا به کشور وارد خواهد شد که اطلاعات دقیق و تکمیلی به محض ترخیص این واکسن ها اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------