چین اولین داروی کرونای حاصل از پلاسما را آزمایش می‌کند



داروی کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
یک شرکت داروسازی در چین از آغاز آزمایشات بالینی روی اولین داروی کووید-۱۹ در جهان که از پلاسمای بهبودیافتگان این بیماری تولید می‌شود، خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از گلوبال تایمز، شرکت داروسازی سینوفارم اعلام کرد: اولین داروی کووید-۱۹ جهان که بر اساس ایمونوگلوبولین انسانیِ گرفته شده از پلاسمای بهبود یافتگان این بیماری تولید شده، وارد فاز آزمایشات بالینی می شود.

 

پیش از این استفاده از پلاسمای دوره نقاهت در برنامه درمانی ملی کووید-۱۹ چین گنجانده شده و برای بیماران مبتلا به نوع شدید بیماری اثربخشی بسیار خوبی را نشان داده است.

 

این شرکت همچنین اعلام کرده آخرین واکسن های نسل دوم کووید-۱۹ که مخصوص سویه‌های متداول کرونا مانند دلتا و بتا طراحی شده با نتایج اولیه خوبی همراه بوده است.

 

داروی جدید که از پلاسمای بهبود یافتگان بیماری کووید-۱۹ یا افراد واکسینه شده که به این ویروس آلوده نشده اند، تولید شده، حاوی آنتی بادی های خنثی کننده کروناویروس با قدرت بالاست.

 

به گفته محققان چینی مطالعات بالینی و آزمایشات حیوانی این دارو تکمیل شده که در تسکین علائم و آسیب های ناشی از عفونت کروناویروس تاثیر چشمگیری داشته و به زودی وارد فاز سوم می شود.

 

گفته شده این دارو می تواند به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گیرد و با واکنش سریع در درمان اضطراری بیماران مبتلا به نوع شدید یا گروه های در معرض خطر همراه است اما اثربخشی واقعی یک داروی خاص بیشتر به نتایج آزمایشات بالینی بستگی دارد تا نتایج اولیه.

 

هرچند کارشناسان هشدار دادند که پیشگیری و واکسیناسیون، موثرترین روش برای متوقف کردن شیوع بیماری است زیرا داروهای خاص تنها در گستره محدودی اثربخش خواهند بود چراکه در صورت آلوده شدن به ویروس، این عامل بیماری زا از سلول های انسانی برای تکثیر مداوم ویروس های جدید استفاده می کند و چنین ایمونوگلوبولین انسانی فقط می تواند ویروس خارج از سلول را خنثی کند و بنابراین ایمنی سلولی از طریق واکسن ضروری است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------