اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

ورزش در پیشگیری از تشدید بیماری آرتروز موثر است



نقش ورزش در درمان بیماری آرتروز،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
مطالعات نشان می دهد ورزش به جلوگیری از تشدید علائم آرتروز کمک می کند و فواید دیگر آن این است که موجب کاهش وزن هم می شود.

به گزارش مهر به نقل از زی نیوز، بسیاری از بیماران مبتلا به آرتروز به دلیل درد شدید در مفاصل علاقه چندانی به ورزش ندارند. با این حال، زندگی غیرفعال و بی تحرک می‌تواند آرتریت را تشدید کند.

 

به گفته محققان، برای کاهش علائم آرتروز نیازی به دویدن یا شنا با سرعت یک شرکت کننده در المپیک نیست، حتی ورزش در حد متوسط می‌تواند درد را کاهش داده و به حفظ وزن سالم کمک کند.

 

آرتروز، التهاب یک مفصل یا چندین مفاصل است و باعث درد و تورم می‌شود. به آرامی باعث تجزیه جذب کننده‌های طبیعی بدن یعنی غضروف که یک ماده ژله مانند بین استخوان‌ها و مفاصل است، می‌شود. تخریب غضروف و خشک شدن مایع مفصلی باعث شروع آرتروز می‌شود.

 

ماساژ دادن مفصل از طریق ورزش به تغذیه غضروف کمک می‌کند. ورزش قدرت و انعطاف پذیری را افزایش می‌دهد، درد مفاصل را کاهش داده و به مبارزه با خستگی کمک می‌کند.

 

ورزش نکردن باعث تضعیف ماهیچه‌های حمایتی می‌شود و فشار بیشتری را بر مفاصل ایجاد می‌کند. با این حال، ورزش آسیب قبلی را برطرف نمی‌کند بلکه به جلوگیری از وخیم شدن آرتروز کمک می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------