کرونای اومیکرون به پاکستان و کویت رسید



کرونای اومیکرون در پاکستان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
پاکستان شناسایی «اومیکرون» به عنوان گونه جدید و جهش یافته ویروس کرونا در این کشور را تایید و اعلام کرد: یک شهروند بازگشتی از انگلیس به کرونای جدید مبتلا است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های پاکستانی، ابتلا به اومیکرون در یک زن پاکستانی روز پنجشنبه در شهر «کراچی» تایید شد و اداره بهداشت این کشور در تلاش برای یافتن سابقه سفرهای خارجی این شهروند هستند.

 

مسوولان پاکستانی اعلام کردند: شهروند مبتلا به سویه جدید کووید-۱۹ تحت مراقبت است در عین حال بیم آن می‌رود که برخی دیگر نز از زمان ورود این بیمار به کراچی تا زمان تشخیص ابتلا به کرونای جدید، به اومیکرون مبتلا شده باشند.

 

دولت پاکستان در واکنش به شیوع سویه جدید کرونا در آفریقا، تمامی پروازهای کشوری و شرکت‌های خصوصی به مقصد کشورهای آفریقایی را متوقف و ورود مسافران را نیز از این کشورها ممنوع کرد.

 

از زمان شیوع کرونا در پاکستان (یعنی از هفتم اسفندماه ۹۸) تا کنون ۲۸ هزار و ۸۰۳ نفر از بیماران کرونایی جان سپردند. در مجموع یک میلیون و ۲۸۸ هزار ۵۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

 

شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه کرونای «اومیکرون» در کویت

«عبدالله السند» سخنگوی وزارت بهداشت کویت اعلام کرد که نخستین مورد ابتلا به سویه جدید کرونا « اومیکرون» در این کشور ثبت شده است.

 

السند اعلام کرد که یک مسافر با ملیت اروپایی که از یکی از کشورهای آفریقایی وارد کویت شده به گونه اومیکرون مبتلا شده است که این مسافر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده بود.

 

پایگاه خبری الخلیج الجدید نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت کویت تاکید کرد که این مسافر از بدو ورود به کویت طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت که مطابق با تحولات بهداشت جهانی به‌روزرسانی می‌شود، تحت قرنطینه (سازمانی) قرار گرفته است.

 

وی در ادامه افزود: همزمان با اعلام ظهور سویه جدید ویروس کرونا در برخی از کشورهای جهان، این وزارتخانه یک سری اقدامات پیشگیرانه را آغاز کرده و به انجام آن ادامه می‌دهد.

 

پیش از این امارات و عربستان سعودی اولین فرد مبتلا به سویه جدید کرونا «اومیکرون»را شناسایی کرده بودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------