اوج‌گیری کرونا در تهران/ رسیدن به قله پیک ششم تا دو هفته آینده



شیوع کرونا در ایران،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
استاندار تهران گفت: وضعیت بیماران کرونا و سویه اومیکرون در تهران به اوج رسیده و مراجعه بیماران کرونایی درحال افزایش است.

به گزارش تسنیم، محسن منصوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اوج‌گیری بیماران به سویه اومیکرون کرونا اظهار داشت: باتوجه به جلسه با رئیس‌جمهور در ستاد مقابله با کرونا، سیر صعودی و افزایش بیماران تنها راه مقابله با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن است.

 

وی افزود: بر اساس تحقیقات علمی، تزریق واکسن بوستر احتمال ابتلا به اومیکرون را تا 5 برابر کاهش می‌دهد، لذا از شهروندان وهم استانی‌ها انتظار می‌رود که سریعاً نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام نمایند.

 

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: مراجعه مردم استان تهران برای دریافت واکسن در هفته گذشته 32 درصد افزایش داشته و این آمار بایست به بالای 90 درصد افزایش تا سطح ایمنی مردم در جامعه بیشتر باشد.

 

***

 

رسیدن به قله پیک ششم تا دو هفته آینده/ ۲۰ درصد مراجعان بیمارستان‌ها از کودکان و نوجوانان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روند مراجعات سرپایی سویه اومیکرون روبه افزایش است و احتمالاً تا دوهفته دیگر به قله می‌رسد، در موج‌های قبلی کرونا مانند دلتا، کودکان و نوجوانان بسیار کم درگیر می‌شدند، این در حالی است که حدود ۲۰ درصد از مراجعان فعلی به بیمارستان‌ها کودکان و نوجوانان هستند.

 

پژمان عقدک در گفت‌وگو با ایمنا، درباره روند مراجعه و بستریِ مبتلایان به اومیکرون در بیمارستان‌های استان، اظهار کرد: آمار فعلی مبتلایان مشکوک به کرونا چهار برابر ابتدایِ ماه جاری است همچنین در ۲۴ ساعت گذشته چهار هزرار و ۳۱۸ بیمار مشکوک به کرونا شناسایی شدند که تستِ دو هزار و ۴۹۲ نفر از آنها مثبت بوده است.

 

وی آمار بیماران بستری‌شدگان دو روز قبل در بیمارستان‌های استان را ۶۶۶ نفر عنوان کرد و افزود: این آمار در حال حاضر حدود ۲۵۰ نفر است اما در پایین‌ترین حد ممکن آن در ابتدای ماه، حدود ۳۵ نفر بوده است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ درصد از تست‌های کاذب منفی، مثبت هستند به همین خاطر آمار مراجعات افزایش یافته است. همچنین در ۱۵ بهمن ماه چهار مورد فوتی داشتیم که یک مورد از آنها مبتلای قطعی به کرونا بود و سه مورد دیگر مشکوک به کرونا بودند.

 

کودکان و نوجوانان هدف عمده اومیکرون

وی کودکان و نوجوانان را هدف عمده اومیکرون دانست و گفت: در موج‌های قبلی کرونا مانند دلتا، کودکان و نوجوانان بسیار کم درگیر می‌شدند، این در حالی است که حدود ۲۰ درصد از مراجعان فعلی به بیمارستان‌ها کودکان و نوجوانان هستند و متأسفانه بیمارستان کودکان امام حسین (ع) از نظر بستری‌ها در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد.

 

عقدک تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های اصفهان، خوانسار و نائین به رنگ قرمز درآمده است، ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان دیگر در وضع نارنجی هستند.

 

احتمال پیک هفتم در تابستان سال آینده

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: ظرف دو تا سه هفته آینده وارد قله پیک ششم با شیوع اومیکرون می‌شویم و احتمال دارد پیک هفتم کرونا در مرداد یا شهریور ماه آغاز شود. سفرهای نوروزی از جمله عواملی است که آمار مبتلایان را افزایش خواهد داد به نحوی که فروکش کردن آن بیش از زمان معمول به زمان احتیاج دارد.

 

 

***

 

افزایش ۲ برابری تعداد کودکان مشکوک به کرونا 

رئیس بیمارستان کودکان مفید گفت: از ابتدای بهمن مراجعه کودکان مشکوک به کرونا به بیمارستان مفید افزایش پیدا کرده است.

 

روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کودک مشکوک به اُمیکرون داریم که تقریبا نسبت به موج قبل این تعداد ۲برابر شده است.

 

سطح ایمنی کودکان به دلیل عدم واکسیناسیون پایین است، به همین دلیل تعداد ابتلا بالا می‌رود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------