شیوع گسترده ویروس کرونا در کره شمالی؛ ابتلای بیش از یک میلیون نفر



کرونا در کره شمالی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
رسانه های دولتی کره شمالی اعلام کردند که احتمالا در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر به آنچه "پیونگ یانگ" آن را "تب" نامیده، مبتلا هستند.

به گزارش ایسنا، تاکنون حدود ۵۰ نفر جان خود را از دست داده اند اما مشخص نیست که کووید-۱۹ چند مورد از موارد مشکوک مثبت بوده است. ظرفیت تستهای آزمایشگاهی کره شمالی محدود است و بنابراین موارد کمی از ابتلا به کروناویروس تایید شده است.

 

مردم کره شمالی به دلیل کمبود واکسن و سیستم بهداشتی ضعیف احتمالا در برابر این ویروس آسیب پذیر هستند. در حال حاضر قرنطینه سراسری در این کشور برقرار است.

 

مقامات این کشور هفته گذشته اولین موارد تایید شده کووید-۱۹ را اعلام کردند اگرچه کارشناسان معتقدند این ویروس احتمالا مدتی است که در کره شمالی در گردش بوده است.

 

سال گذشته جامعه بین‌المللی به کره شمالی پیشنهاد تامین میلیون‌ها دُز واکسن آسترازنکا و ساخت چین را مطرح کردند اما پیونگ یانگ ادعا کرد که با بستن مرزهای خود در اوایل ژانویه ۲۰۲۰، بیماری کووید-۱۹ را کنترل کرده است.

 

 

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، کره شمالی با کره جنوبی و چین مرزهای زمینی دارد که هر دو درگیر شیوع بیماری هستند. اکنون مقامات چین در تلاش برای مهار موج اُمیکرون از طریق قرنطینه بزرگترین شهرهای این کشور هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------