نکات مهم و ضروری برای نگه داری لوازم آرایشی و بهداشتی و افزایش عمر آنها



نکات نگه داری لوازم آرایشی و بهداشتی

 

آیا می‌دانید که نگهداری صحیح محصولات آرایشی بهداشتی باعث افزایش ماندگاری آن‌ها می‌شود؟ بسیاری از افراد، با در نظر گرفتن نکات مهم و ضروری نگهداری لوازم آرایشی و بهداشتی، آن‌ها را تا زمان تمام شدن محصول یا پایان تاریخ انقضا به‌خوبی حفظ می‌کنند. همه خانم‌هایی که حرفه‌ای آرایش می‌کنند، کیف آرایش یا قفسه لوازم آرایشی مخصوص خودشان را دارند و مطمئن‌اند که در محیط خوب، با دمای مطلوب و در امنیت کامل نگهداری می‌شوند.

 

فراموش نکنید که نگهداری غیراصولی لوازم آرایشی، بهداشتی و مراقبت پوستی علاوه‌براینکه باعث از بین رفتن محتویات محصولات می‌شود، هزینه‌هایی اضافه‌تری را به شما تحمیل می‌کند. فکرش را بکنید که برای هر بار ریمل زدن چشم‌هایتان باید یک ریمل جدید بخرید؛ چونکه ریمل قبلی به‌خوبی نگهداری نشده و از بین رفته است. برای جلوگیری از چنین هزینه‌های اضافه‌ای، به 7 نکته مهمی که در ادامه بررسی می‌کنیم، توجه کنید.

 

1. لوازم آرایشی را از رطوبت دور نگه دارید

 

 لوازم آرایشی را از رطوبت دور نگه دارید

 

نگهداری وسایل آرایشی بهداشتی در فضای حمام، آسان است و هر بار که بخواهید از آن‌ها استفاده کنید، در دسترستان هستند. اما فراموش نکنید که بخار و رطوبت به محصولات خاص آرایشی بهداشتی از جمله ژل‌های شست‌وشوی صورت، پالت سایه چشم، خط چشم و لوازم آرابشی مثل براش و اسفنج آسیب می‌رسانند. همچنین، لوازم آرایشی‌تان را در نزدیک محل حمام قرار ندهید؛ چونکه هوای آن محیط پُر از رطوبت است.

 

به‌عنوان مثال، وقتی که ژل شست‌وشوی صورت خود را در نزدیکی حمام قرار می‌دهید، دسترسی راحت‌تری به آن دارید و می‌توانید هر بار صورتتان را اصولی و درست بشویید. اما با قرار دادن این محصول در یک مکان با رطوبت 100 درصد، کیفیت آن به‌سرعت شروع به افت می‌کند؛ چونکه در معرض هوای پر از رطوبت قرار دارد. بنابراین، همه محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبت پوستی خود را در مکان‌های خشک و تمیز نگهداری کنید.

 

نکته کاربردی: محصولات روزمره خود مثل شوینده صورت و پاک‌کننده‌ها را در یک کیسه‌فریزر هوادار و نزدیک به محل دوش حمام نگهداری کنید. این ترفند باعث می‌شود که محصول دائماً با هوای پر از رطوبت در تماس نباشد و همچنان در حین استحمام در دسترستان قرار بگیرد.

2. محصولات آرایشی را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید

 

محصولات آرایشی را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید

 

اگر از محصولات آرایشی بهداشتی حساس با بافت مایع مثل سرم استفاده می‌کنید، این بخش از مطلب، یک نکته حیاتی برایتان تلقی می‌شود. به‌عنوان مثال، انواع سرم‌های پوستی معمولاً بسته‌بندی مات دارند؛ این کار به‌دلیل محافظت از محتویات آن‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از تابش نور خورشید است. با این حال، همه محصولات آرایشی بهداشتی چنین ویژگی خاصی را ندارند و قرار دادن آن‌ها در معرض تابش مستقیم نور خورشید، باعث نابودی محتویاتشان می‌شود.

 

اگر سرم‌های پوستی یا کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان را در مکانی که در معرض تابش نور خورشید است، نگهداری می‌کنید، همین حالا مکان نگهداری آن‌ها را تغییر دهید. تابش مستقیم نور خورشید باعث تجزیه شدن مواد تشکیل‎دهنده محصولات آرایشی بهداشتی می‌شود و فرمولاسیون آن‌ها را از بین می‌برد. بنابراین، بهتر است جعبه یا قفسه‌ای جداگانه برای نگهداری این محصولات تهیه کنید و همه آن‌ها را دور از تابش نور خورشید قرار دهید.

 

3. رژ لب را در خودرو رها نکنید

اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که رژ لب یا ریمل‌تان را پس از استفاده و نگاه کردن توی آینه جلوی ماشین، همینطور روی داشبورد یا صندلی رها می‌کنید، بهتر است دیگر این کار را نکنید! حرارت ناشی از تابش نور خورشید، مخصوصاً در روزهای گرم تابستانی باعث ذوب شدن لوازم آرایشی می‌شود، ترکیب شیمایی آن‌ها را از بین می‌برد و دیگر نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

 

بنابراین، رژ لب را پس از استفاده در ماشین، در مکانی تمیز، خشک و خنک مثل داشبورد نگهداری کنید. جالب است بدانید که اگر رژ لب و ریمل به‌درستی نگهداری شوند، می‌توانید حدود 7 تا 8 ماه از ریمل و حدود 2 سال از رژ لب‌تان استفاده کنید.

 

4. درب محصول را محکم ببندید

چند بار تا حالا اتفاق افتاده است که رژ لب، کانسیلر و کرم‌هایتان را با عجله استفاده کنید و بدون اینکه درب آن‌ها را ببندید، گوشه‌ای بگذاریدشان؟ هر دلیلی که برای این کار دارید (بی‌خوابی، خستگی زیاد، فراموشی و غیره) را کنار بگذارید و پس از استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی، از بسته شدن درب آن‌ها مطمئن شوید.

 

با باز گذاشتن درب محصولات آرایشی بهداشتی، راه را برای نفوذ میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در هوا باز گذاشته‌اید. حالا به این فکر کنید، دفعه بعدی که از این محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنید، باکتری‌ها و میکروب‌ها را هم وارد بافت حساس پوستتان می‌کنید. این کار اصلاً برای سلامت پوست خوب نیست و باعث می‌شود بعداً برای درمان بیماری‌های پوستی به پزشک متخصص مراجعه کنید.

نکته کلیدی اینجاست که درب محصولات آرایشی بهداشتی را دقیقاً در همان لحظه پس از استفاده به‌خوبی ببندید.

 

5. محصولات را پس از مدتی تغییر دهید و براش‌ها را تمیز کنید

همه محصولات آرایشی بهداشتی موجود در بازار پس از باز شدن و استفاده کردن، زمان ماندگاری‌شان کم‌تر و کم‌تر می‌شود. به‌عنوان مثال، پس از باز کردن درب مرطوب‌کننده‌ها حداکثر یک‌سال فرصت دارید که از آن استفاده کنید؛ حتی اگر برچسب روی بسته‌بندی محصول زمان بیشتری را نشان می‌دهد. با این اوصاف، بعضی از لوازم آرایشی عمر مفید یا ماندگاری بیشتری دارند. مثلاً رژ لب پس از اولین استفاده تا 2 سال دیگر هم قابل استفاده دوباره هستند.

 

همچنین، فراموش نکنید که براش‌های آرایشی خود را به‌صورت منظم و روزانه تمیز کنید. اگر به‌صورت روزانه از لوازم آرایشی استفاده می‌کنید، اسفنج‌ها و اپلیکاتورها را به‌صورت هفتگی تمیز کنید. چونکه باکتری‌ها به‌سرعت روی اسفنج‌های آرایشی رشد می‌کنند؛ مخصوصاً اگر از اسفنج برای اجرای محصولات بر پایه کرم مثل کرم پودر، ریمل و غیره استفاده کرده باشید.

 

6. بخشی از فضای یخچال را برای محصولات آرایشی خالی کنید

همان‌طور که گرما و حرارت باعث نابودی لوازم آرایشی می‌شود و ماندگاری آن‌ها را کاهش می‌دهد، دمای خنک می‌تواند برعکس عمل کند. البته، این نکته را به یاد داشته باشید که نگهداری محصولات آرایشی بهداشتی در فضای خنک به این معنا نیست که تاریخ انقضای آن‌ها را نادیده بگیرید. همچنین، اصلاً قرار نیست که یخچالتان را به یک کیت بزرگ لوازم آرایشی تبدیل کنید.

 

پیشنهاد ما برای افزایش ماندگاری و حفظ کیفیت لوازم آرایشی این است که محصولات مراقبت پوستی حاوی رتینول و ویتامین C مثل کرم‌های زیر چشم، ماسک‌های صورت و لاک ناخن را در یخچال نگهداری کنید.

 

7. اپلیکاتورها را مرتباً عوض کنید

آخرین باری که اپلیکاتور آرایشی خود را عوض کردید دقیقاً کِی بود؟ اگر چنین تاریخی یادتان نمی‌آید، پس وقت آن رسیده است که یک اپلیکاتور جدید بخرید. مهم نیست که چقدر از اپلیکاتور آرایشی‌تان استفاده کردید. بهتر است که هر 3 تا 4 ماه یک‌بار آن را تعویض کنید.

 

لوازم آرایشی باکیفیت و نگهداری بدون دردسر

نگهداری از لوازم آرایشی و افزایش ماندگاری آن‌ها، فقط به نحوه نگهداری و مراقبت شما بستکی ندارد؛ بلکه اصل بودن محصول و برند تولیدکننده آن هم مهم است. بعضی از لوازم آرایشی بهداشتی موجود در بازار به‌علت نداشتن کیفیت لازم، در همان ابتدای کار و با اولین باز شدن دربشان، عملاً کارایی خاصی نخواهند داشت.

 

برای دسترسی به محصولات لوازم آرایشی بهداشتی اورجینال با قیمت واقعی از برندهای معتبر ایرانی و خارجی کافی است که عبارتی مثل ** لوازم آرایشی خانومی ** را در گوگل سرچ کنید. همچنین، خبر خوب برای شما خانم‌های باسلیقه و خوش‌فکر این است که با شماره‌گیری 79186000 – 021 می‌توانید از مشاوره تخصصی لوازم آرایشی مناسب پوستتان بهره‌مند شوید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024