آیا درد کلیه نشانه عفونت کلیه است؟【سال2023】



علل درد کلیه چیست؟

 

افراد بسیاری هستند که از درد کلیه رنج می برند و این درد ممکن است که زندگی روزانه فرد را مختل کند و موجب آزار و اذیت شود. برخی مواقع درد کلیه به حدی افزایش می یابد که نیاز به مراجعه به اورژانس است. این بیماری علل متعددی دارد که باید توسط بهترین دکتر کلیه در تهران تشخیص داده شوند و درمان گردند. برای درمان این بیماری، روش های متعددی وجود دارند که هر یک از این روش ها به نوعی می توانند از درد کلیه بکاهند. اگر شما نیز به این درد مبتلا هستید و قصد یافتن پزشک متخصص در محل زندگی خود دارید، می توانید از سایت های جراحا، پزشکا، لنداسپای و ... کمک بگیرید.

 

درد کلیه چگونه است؟

در بدن هر انسانی یک جفت کلیه وجود دارد. محل کلیه ها مقداری به سمت عقب بدن در بخش فوقانی شکم متمایل است و تا حدی به وسیله بافت ها و دنده های مجاور مراقبت می شود. لازم به ذکر است که کلیه چپ کمی بالاتر از کلیه راست قرار دارد. درد کلیه بیشتر مواقع در پهلوها یا کمر و زیر دنده ها اتفاق می افتد، با این وجود که برخی اوقات درد بر کشاله ران و بیضه ها نیز تأثیر می گذارد. بسته به محل و نوع درد بیمار، این درد می تواند با تنش عضلانی، التهاب مفاصل و برخی مشکلات ستون فقرات اشتباه گرفته شود. دردی که اغلب با درد کلیه اشتباه گرفته می شود، کمر درد می باشد. توجه داشته باشید که درد کلیه بیشتر و حادتر از کمردرد است و هر دو طرف را درگیر می کند. کمردرد معمولا در قسمت پایین کمر رخ می دهد.

 

علل درد کلیه چیست؟

برخی از افراد این گونه تصور می کنند که کلیه درد تنها به دلیل عفونت است اما کلیه درد علل متعددی دارد که باید توسط بهترین دکتر کلیه در ایران تشخیص داده شوند. در ادامه برخی از این علل را ذکر خواهیم کرد:

 * وجود سنگ در کلیه

 * عفونت کردن مجاری ادراری

 * عفونت کردن کلیه

 * ابتلا به بیماری کلیه پلی کیستیک

 * ابتلا به بیماری سرطان کلیه

 * دیورتیکولیت

 * تولید گاز یا نفخ

 * ابتلا به بیماری سلیاک

 * ابتلا به بیماری التهابی روده

 * سندرم روده تحریک پذیر

 * ابتلا به یبوست یا فتق

 

آیا درد کلیه نشانه عفونت کلیه است

 

روش های درمان درد کلیه

برای درمان درد کلیه از روش های مختلفی می توان کمک گرفت که هر یک از این روش ها به نوعی تاثیر گذارند و می توانند موجب کاهش این درد شوند. در ادامه برخی از آن ها را برای شما شرح خواهیم داد :

 

با نوشیدن آب فراوان درد کلیه را تسکین دهید : نوشیدن آب زیاد به کلیه ها کمک می کند تا از شر عفونت های دستگاه ادراری خلاص شوند. علاوه بر این، با نوشیدن آب کافی، غلظت ادرار کاهش می یابد و درد زمان ادرار کردن تسکین می یابد. در کل نوشیدن 8 لیوان آب در روز توسط بهترین دکتر اورولوژی برای کودکان و بزرگسالان توصیه می شود.

 

درمان درد کلیه با پروبیوتیک : موادی به نام پروبیوتیک در محصولات لبنی مانند ماست و شیر یافت می شود و از تجمع باکتری در روده جلوگیری می کند. با جایگزین شدن باکتری‌های مفید در روده، سیستم ایمنی تقویت شده و هضم و دفع آن آسان‌تر و سریع‌تر می‌شود. استفاده از پروبیوتیک ها نیز اثر داروهای مورد استفاده را می افزاید.

 

با مصرف کرن بری درد کلیه را درمان کنید : مصرف این میوه و آب آن به طور کلی برای افراد مبتلا به انسداد مجاری ادراری بسیار مفید است. این میوه مسکن درد کلیه است.

 

با حمام کردن در آب گرم و نمک اپسوم، درد کلیه را کاهش دهید : نمک اپسوم یک عامل سم زدایی است و بدن را آرام می کند. ترکیب آب گرم و نمک اپسوم درد کلیه را کاهش می دهد.

 

درد کلیه را با گرما تسکین دهید : حرارت دادن مستقیم با کیسه آب گرم، کیسه نمک و حوله درد کلیه را کمتر می کند.

 

درمان درد کلیه با مسکن به جز آسپرین : آسپرین با خاصیت ضد انعقاد در صورت مصرف همزمان با مشکلات کلیوی موجب ورود خون به مجاری ادراری می شود. اگر برای درد کلیه نیاز به مسکن دارید، ایبوپروفن، دیکلوفناک و ژلوفن مصرف کنید.

 

درمان درد کلیه با جعفری : جعفری موجب تکرر ادرار در افراد می گردد. جعفری ادرار آور است و باعث بیشتر شدن مقدار و حجم ادرار در طول روز می شود. با افزایش مقدار و حجم ادرار، کلیه ها شل می شوند و عفونت ها سریعتر از بدن پاک می شوند.

 

از محرک ها دوری کنید : هم الکل و هم قهوه توانایی تحریک مجاری ادراری، تسکین و درمان درد کلیه و کاهش مصرف الکل و قهوه را به مرور زمان دارند.

 

کاهش درد کلیه با سیب : سیب میوه ای بسیار خوب جهت کاهش یافتن التهاب و تسکین درد کلیه است. سیب خطر گسترش عفونت های باکتریایی را می کاهد، بنابراین برای درمان و تسکین درد کلیه، آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

درمان درد عفونی کلیه با نوشیدن چای سبز : چای سبز عفونت های باکتریایی را کاهش می دهد. اگر درد کلیه شما به دلیل عفونت است، با پزشک خود مشورت کنید و هر روز چای سبز بنوشید.

 

روش های درمان درد کلیه

 

کلام آخر 

درد کلیه می تواند موجب آزار بیماران شود و اجازه ندهد که آن ها به زندگی روزمره خود برسند. همان طور که در مقاله نیز ذکر کردیم، درد کلیه علل متعددی دارد و البته با کمک با روش های مختلفی قابل درمان است. عده ای ازافراد این گونه تصور می کنند که درد کلیه نشانه عفونت کلیه است ولی سعی کردیم در مطالب فوق برای شما بیان کنیم که این مشکل علل بسیار زیادی دارد که باید توسط دکتر متخصص مشخص شوند. ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که شما را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم و مطالب مفیدی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنونیم. در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با این موضوع دارید، می توانید از طریق سایت جراحا یا jaraha.com در میان بگذارید. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024