نکات ضروری که قبل از خرید ریمل باید در نظر بگیرید (راهنمای خرید ریمل)



ریمل خوب برای مصرف روزانه, ریمل چی بخرم, ریمل برای چشم های حساس

تاثیر ریمل بر روی چشم

 

راهنمای خرید ریمل خوب و متناسب با نوع مژه

ریمل مژه یکی از لوازم آرایشی پرکاربرد در میان خانم‌ها می‌باشد. زیرا تأثیر زیادی در زیبایی چشم و صورت دارد یک ریمل خوب می‌تواند چشم ها را به طور ماهرانه‌ای زیبا و جذاب کند. انتخاب ریمل خوب و باکیفیت بسیار حائز اهمیت است؛ چون این وسیله آرایشی با چشم‌های شما در ارتباط مستقیم است و اگر در خرید آن ناآگاهانه عمل کنید و ریملی انتخاب نمایید که بی‌کیفیت و تقلبی باشد. ممکن است در آینده دچار مشکل شوید. در این مطلب از بیتوته شما را با خصوصیات یک ریمل خوب آشنا می کنیم.

چه نوع ریملی احتیاج دارید؟

ریمل مژه انواع مختلفی دارد و در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود. برخی از ریمل‌ها تقویت کننده برخی دیگر پرپشت کننده و برخی مژه‌ها را بلند می‌کنند. ابتدا شما باید با توجه به نوع مژه‌های خود ریمل مورد نیازتان برای خرید را انتخاب کنید. در ادامه مقاله راهنمای خرید ریمل با ما همراه باشید تا جزئیات انواع ریمل و کاربرد آنها را بررسی کنیم.

 

• ریمل معمولی: این نوع ریمل فقط به مژه‌ها رنگ دلخواه را اضافه می‌کند و شاید کمی هم به آنها حالت بدهد.

 

• ریمل پرپشت کننده مژه: اگر مژه‌های نازکی دارید بهتر است ریملی خریداری کنید که هم به مژه‌هایتان حجم بدهد و هم آنها را ضخیم‌تر نشان دهد. ریمل‌هایی که در ترکیبات آنها خرده مژه وجود دارد، ریمل پرپشت کننده می‌باشند.

 

راهنمای خرید ریمل اصل, ویژگی‌های ریمل خوب, ریمل حجم دهنده

ریمل پرپشت کننده

 

• ریمل بلند کننده مژه: بسیاری از افراد دارای مژه‌های کوتاه هستند و مایل‌اند تا مژه‌هایشان بلندتر به نظر برسند. این افراد بهتر است از ریمل‌های بلند کننده استفاده نماید. در نظر داشته باشید اگر مژه‌های شما بلند است از این نوع ریمل استفاده نکنید؛ زیرا باعث می‌شود چشم‌های شما غیر طبیعی به نظر برسند. 

 

• ریمل حالت دهنده و بلند کننده مژه: اگر مژه‌های شما صاف و بی‌حالت است بهتر است از ریمل بلند کننده و حالت دهنده مژه استفاده نمایید. برای کارایی بهتر این نوع ریمل ابتدا مژه‌هایتان را کمی با فر مژه حالت دهید سپس از این ریمل دوکاره استفاده کنید.

برای مژه‌های صاف و بی‌حالت به هیچ عنوان از ریمل حجم دهنده استفاده نکنید؛ زیرا مژه‌ها را سنگین می‌کند، حالت مصنوعی به آنها می‌دهد و چشم‌ها را خسته می‌کند.

 

راهنمای خرید ریمل برای خانم ها, تاثیر ریمل بر روی چشم, انتخاب انواع قلم مو ریمل

ریمل حالت دهنده مژه

 

• ریمل ضد آب (Water Proof): ریمل ضد آب با شستن صورت و یا خیس شدن چشم‌ها نه پاک می‌شود و نه پخش می‌شود؛ بنابراین بهترین گزینه برای انتخاب در روزهای گرم تابستان (که احتمال دارد چشم‌ها عرق کنند) و یا موقع شنا کردن است. زیرا در این صورت نیازی نیست نگران ریزش ریمل و سیاه شدن زیر چشم‌هایتان باشید.

 

لازم به ذکر است که تمیز کردن این ریمل از روی مژه‌ها کمی سخت است و نیاز به حوصله دارد؛ زیرا  این ریمل در هنگام شسته شدن، حلقه‌های سیاهی دور چشمتان ایجاد می‌کند. ضمناً در استفاده از این ریمل زیاده‌روی نکنید؛ زیرا این ریمل، باعث می‌شود که مژه‌ها به رطوبت دسترسی نداشته باشند و خشک شوند.

 

• ریمل مقاوم در برابر آب (Water Resistant): این ریمل مانند ریمل ضد آب است؛ یعنی در مقابل آب، نه پخش می‌شود و نه پاک می‌شود. زمانی که بخواهید این ریمل را از روی مژه‌ها پاک کنید به‌راحتی پاک می‌گردد و نیازی به صرف وقت زیاد برای تمیز کردن آن از روی مژه‌ها ندارید ضمناً به مژه‌هایتان صدمه نمی‌زند؛ زیرا احتیاج به کشیدن مژه برای پاک کردن ریمل از روی آنها ندارید. برای پاک کردن این ریمل و ریمل ضد آب می‌توانید از محلول‌های پاک کننده آرایش چشم استفاده نمایید.

 

انتخاب انواع قلم مو ریمل (برس ریمل)

در انتهای چوب ریمل یک برس قرار دارد. این قلم‌موها در شکل‌های مختلفی مانند منحنی، صاف، مارپیچی و... ساخته می‌شوند و هر کدامشان کارایی متفاوتی دارند. توجه داشته باشید که سایز این قلم‌های استوانه‌ای‌شکل متفاوت‌اند در ادامه راهنمای خرید ریمل با ما همراه باشید تا با کاربرد این برس‌ها بیشتر آشنا شوید.

 

ریمل چی بخرم, ریمل برای چشم های حساس, راهنمای خرید ریمل اصل

انواع مختلف برس ریمل و کارایی آنها

 

• کارایی برس ضخیم: این مدل برس دارای مویچه های ضخیمی است و به‌خاطر همین می‌تواند همه مژه‌ها را پوشش دهد، به آنها حجم دهد و مژه‌ها را پرتر نشان بدهد. این نوع قلم‌مو بیشتر در ریمل‌هایی با فرمولاسیون غلیظ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

• برس نازک: این برس برای همه ریمل‌ها با فرمول غلیظ و یا رقیق مورد استفاده قرار می‌گیرد و مژه‌ها را بلندتر از اندازه واقعی‌شان نشان می‌دهد.

 

• برس منحنی یا خمیده: این منحنی به مژه‌ها حالت می‌دهد و آنها را به سمت بالا متمایل می‌کند و باعث می‌شود که چشم‌ها درشت‌تر دیده شوند. البته استفاده کردن از این نوع قلم‌مو کمی سخت است؛ زیرا باید دقت کنید که مژه‌ها را به ‌صورت یکنواخت ریمل بزنید.

 

• برس توپ دار: این برس دارای یک بخش توپی شکل کوچک است که باعث می‌شود مژه‌های کوچک و کم پشت گوشه‌های چشم به‌راحتی ریمل‌زده شوند تا چشم‌ها کشیده و باز به نظر برسند.

 

• برس باریک و صاف: این برس دارای مویچه‌های ریزی است که این مویچه‌ها سبب پرپشت شدن مژه‌ها می‌شوند در ضمن این نوع قلم‌مو مژه‌ها را از هم جدا می‌کند و از متراکم شدن آنها جلوگیری می‌کند. این برس برای ریمل زدن مژه‌های پایینی چشم بسیار مناسب است؛ زیرا از به هم ریختگی و کثیفی ریمل در زیر چشم جلوگیری می‌کند.

 

• برس حبابی یا چند توپی: این قلم‌مو برای فر کردن و حالت دادن به مژه‌های صاف بسیار مناسب است.

 

• برس میکرو: این برس کوچک مناسب برای مژه‌های پایینی چشم می‌باشد.

 

راهنمای خرید ریمل اصل, ویژگی‌های ریمل خوب, ریمل حجم دهنده

کارایی مختلف برس ریمل

 

رنگ ریمل

پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین رنگ ریمل مشکی است. اما ریمل رنگ‌های دیگری مانند قهوه‌ای، سرمه‌ای، آبی، سبز و بنفش نیز دارد که در موقعیت‌های مناسب مانند پارتی‌ها و دورهمی‌های دوستانه می‌توان برای جذاب شدن از آنها استفاده نمود؛ زیرا ریمل‌های رنگی باعث ایجاد تغییر در ظاهر شما می‌گردد.

 

راهنمای خرید ریمل, راهنمای خرید ریمل برای خانم ها, تاثیر ریمل بر روی چشم

انواع ریمل رنگی

 

ویژگی‌های و راهنمای خرید ریمل خوب 

بعد از انتخاب نوع، رنگ و برس ریمل، اکنون وقت آن رسیده که ویژگی‌های ریمل خوب از نظر ماندگاری و ترکیباتش را بررسی کنیم.

• ماندگاری ریمل: هر چه مدت ماندگاری ریمل بیشتر باشد، بهتر است. زیرا این‌گونه ریمل‌ها هم رنگشان را حفظ می‌کنند و هم مژه‌ها را بلند نگه می‌دارند.

 

• ترکیبات موجود در ریمل: ریمل باید فاقد پارابن باشد؛ زیرا این ماده نگهدارنده، بسیار مضر است. ریمل‌های که حاوی پپتید (پپتاید) هستند برای تقویت مژه‌ها مناسب می‌باشند.

 

• نحوه پاک شدن ریمل: برخی از انواع ریمل‌ها در موقع شستن، به‌سختی پاک می‌شوند این کار باعث تحریک پوست نازک اطراف چشم می‌شود؛ بنابراین ریملی را انتخاب کنید که به‌راحتی تمیز شود و نیاز به کشیدن مژه‌ها در حین پاک کردن ریمل نداشته باشد.

 

• سرعت خشک شدن: ریمل خوب، ریملی است که به آرامی خشک شود. ولی اگر شما فردی عجول هستید بهتر است در هنگام خرید ریمل به سرعت خشک شدن آن دقت نمایید.

 

• نحوه پخش شدن ریمل بر روی مژه‌ها: برخی از انواع ریمل‌ها دارای مواد مرطوب کننده هستند این مواد باعث می‌شوند که مژه‌ها نرم شوند و ریمل به خوبی روی آنها پخش شود همچنین از انباشته‌شدن ریمل بر روی مژه جلوگیری می‌کنند.

 

• تاریخ انقضای ریمل: ریمل بعد از اولین مصرف به مدت سه ماه قابل استفاده است بعد از این مدت حتماً آن را دور بیندازید؛ زیرا ممکن است آلوده شود و باعث عفونت یا التهاب چشم‌هایتان گردد.

 

ریمل چی بخرم, ریمل برای چشم های حساس, راهنمای خرید ریمل اصل

انتخاب بهترین ریمل با توجه به مدل مژه ها

 

نحوه تشخیص ریمل تقلبی

1. در هنگام خرید حتماً لوگوی شرکت سازنده را بررسی کنید.

 

2. حواستان باشد وقتی در ریمل را باز و بسته می‌کنید قسمتی از آن باز نماند و در کاملاً چفت شود.

 

3. با داخل و خارج کردن برس، نباید شکل برس تغییر پیدا کند.

 

4. اگر با کشیدن برس از داخل مواد، متوجه گلوله‌هایی بر روی برس شدید بدانید ریمل ماسیدگی دارد و تقلبی است.

 

5. هیچ وقت ریمل ارزان و بی‌کیفیت خریداری نکنید. زیرا باعث ایجاد عفونت و بیماری‌های چشمی می‌شود.

 

 گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته 

 



دانستنی های لوازم آرایشی و بهداشتی

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------