شیوع بیماری‌ های تنفسی همه گیر در ترکیه



شیوع بیماری تنفسی در ترکیه،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
طی روز‌های گذشته در بسیاری از شهر‌های ترکیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مملو از بیمارانی شده است که از ناراحتی در دستگاه تنفسی رنج می‌برند.

به گزارش صدا و سیما، افزایش تعداد مراجعات به مراکز درمانی هرچند در خصوص علت این ناراحتی‌های تنفسی دقیقا مشخص نیست، مسئولان بهداشتی را برآن داشته تا خواستار آغاز آزمایش‌های کووید-۱۹ به شکلی گسترده شوند.

 

بر اساس اطلاعات اعلام شده گستردگی ناراحتی‌های دستگاه تنفسی بویژه در استانبول به حدی رسیده است که در بسیاری از مدارس این شهر فقط نیمی از دانش آموزان بر سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و بسیاری از کارکنان نیز در مرخصی‌های درمانی به سر می‌برند.

 

در این راستا اتحادیه پزشکان استانبول با اعلام اینکه طی ۱۰ روزگذشته تعداد مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دلیل مشکل در دستگاه‌های تنفسی افزایش چشمگیری پیدا کرده است از تمام شهروندان خواسته است به هنگام ورود به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حتما از ماسک استفاده کنند.

 

دکتر صفت ارجان عضو هیئت مدیرۀ اتحادیه پزشکان استانبول در این خصوص می‌گوید هنوز نمی‌دانیم علت اصلی این افزایش مراجعات، ویروس کووید است یا عفونت‌های دیگر، ولی قطعا باید آزمایش‌های کووید-۱۹ را هرچه زودتر به شکلی گسترده آغاز کرده و تدابیرلازم از قبیل استفاده از ماسک بویژه در بیمارستان‌ها و دیگر مراکز درمانی را اجباری کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------