تشخیص سریع سرطان پوست با استفاده از هوش مصنوعی



تشخیص سریع سرطان پوست،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
محققان در حال توسعه تجاری یک ابزار تشخیص بر بالین (point-of-care) هستند که در آن با ترکیب هوش مصنوعی سرطان پوست به سرعت شناسایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، شرکت سوئدی سایبس (SciBase) فعال در زمینه فناوری پزشکی با همکاری شرکت آمریکایی بیردرموتولوژی (Bare Dermatology) در حال توسعه تجاری یک ابزار تشخیص بر بالین (point-of-care) است که در آن با ترکیب هوش مصنوعی با طیف‌سنجی امپدانس الکتریکی (EIS) تشخیص زودهنگام نوعی سرطان پوست را انجام می‌شود.

 

شرکت سایبس توسعه‌دهنده پیشرو در راه حل هایی برای مقابله با اختلالات پوستی اعلام کرد که آنها با شرکت بیردرموتولوژی (Bare Dermatology) برای توسعه فناوری Nevisense وارد همکاری مشترک شده‌اند. این دو شرکت قصد دارند تا این فناوری را در نواحی مختلف در ایالت تگزارش مورد آزمایش قرار دهند.

 

شرکت سایبس هولدینگ یک سکوی مراقبت منحصر به فرد برای تشخیص غیر تهاجمی سرطان پوست و سایر شرایط پوستی ایجاد کرده است. این شرکت هوش مصنوعی را با طیف‌سنجی امپدانس الکتریکی (EIS) ترکیب می‌کند تا اطلاعات عینی درباره بیماری را ارائه دهد که به متخصصان پوست و دیگران در تصمیم‌گیری بالینی کمک کند.

 

شرکت بیردرموتولوژی هم دارای گروهی از متخصصان پوست در آمریکا است. این توافق‌نامه با بیردرموتولوژی امکان کار روی فناوری Nevisense را در اختیار این شرکت قرار می‌دهد، فناوری که می‌توان گفت تنها آزمایش تشخیص بر بالین (point-of-care) تأیید شده توسط سازمان غذا و دارو آمریکا برای تشخیص اولیه ملانوما است.

 

دکتر هارون فاربرگ مدیر ارشد پزشکی شرکت تحقیقاتی بیردرموتولوژی گفت: ما تلاش می‌کنیم تا بالاترین استاندارد مراقبت را به بیماران خود ارائه دهیم. فناوری Nevisense می‌تواند به ما در شناسایی سرطان ملانوما در مراحل اولیه کمک کند که این کار برای برای بهبود نتایج بیمار بسیار مهم است.

 

ملانوما عامل اصلی مرگ در بین بیماران مبتلا به سرطان‌های پوست است، اما هنگامی‌که زودتر تشخیص داده شود، تقریباً قابل درمان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------