اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

جزئیات پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری اعلام شد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
رئیس و دبیر شورای عالی بیمه از جزئیات پوشش خدمات نازایی و ناباروری در مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سجاد رضوی رئیس و دبیر شورای عالی بیمه از پوشش خدمات نازایی و ناباروری در مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی خبر داد و گفت: خدمات ناباروری در بیمه‌های پایه در مراکز دولتی تحت پوشش بیمه قرار داشت اما در مراکز دولتی متقاضی دریافت این خدمات بالا بود و از پارسال اقدمات کارشناسی شروع شد تا پوشش بیمه‌ای خدمات را گسترش بدهیم.

 

وی گفت:  در جلسه شورای عالی بیمه در خرداد ماه اعضا پذیرفتند در بخش‌های عمومی غیر دولتی هم بیمه‌های پایه در این حوزه سرمایه گذاری کنند و خرید خدمت انجام دهند.

 

رئیس و دبیر شورای عالی بیمه ادامه داد: پوشش بیمه ای خدمات نازایی و ناباروی بر اساس مبانی علمی و اقتصادی باید صورت گیرد، مبانی علمی در معاون درمان وزارت بهداشت تبیین می شود و مبانی اقتصادی هم در سازمان های بیمه گر مورد توجه قرار می گیرد.

 

رضوی بیان کرد: از دوم شهریور ماه پوشش بیمه ای خدمات نازایی و ناباروری از سوی معاون رئیس جمهور ابلاغ شده است و سازمان های دولتی از این تاریخ باید در بخش های دولتی و عمومی غیر دولتی خرید خدمت انجام دهند.

 

رئیس و دبیر شورای عالی بیمه عنوان کرد: هزینه های ناباروری در همه دنیا بالاست و در بسیاری از کشورها بیمه ها زیر بار هزینه های سنگین آن نمی روند و با توجه به سیاست های جمعیتی و همتی که مسئولان دارند، شورای عالی بیمه با افتخار پوشش بیمه ای خدمات نازایی و ناباروری را تحت پوشش بیمه قرار داد.

 

رضوی اظهار کرد: پوشش بیمه ای خدمات ناباروی سقف مبلغی ندارد البته سه دوره درمان ناباروری در یکسال و به طور کلی حداکثر ۶ دوره درمان ناباروری برای زوجین تحت پوشش بیمه قرار دارد و شرط سن هم برای خانم‌ها ۴۲ سال در نظر گرفته شده و پس از آن است که خدمات حمایتی خواهیم داشت.

 

 رئیس و دبیر شورای عالی بیمه بیان کرد: وزارت بهداشت بر اساس استانداردها نحوه تجویز دارو و درمان ناباروری را تعیین می کند، پوشش بیمه ای ناباروری برای فرزند چندم و ناباروری ثانویه هم در نظر گرفته شده است. چون ۷ تا ۸ درصد جمعیت ناباروری کشور در موارد ثانویه اتفاق می افتد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------