کرونا جان ۲۰۰ نفر دیگر را در ایران گرفت/ رنگ بندی جدید شهرهای کرونایی اعلام شد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۲۰۰ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۶ هزار و ۶۳۳ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۷۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۸۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۷۳۹ هزار و ۸۷۵ نفر رسید.

 

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون ۲۱۰ هزار و ۸۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. پنج هزار و ۳۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۷ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۴۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

بر اساس این گزارش، اکنون سه شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۸۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. با افزایش مبتلایان در سیستان و بلوچستان نیز تعداد شهرستان‌های آبی به صفر رسید.

 

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون یک میلیون و ۷۵۶ هزار و ۹۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۳۵۲ هزار و ۶۲۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۱۰۸ هزار و ۷۲۱ دوز رسید.

 

رنگ بندی جدید شهرهای کرونایی اعلام شد

براساس اپلیکیشن ماسک رنگ بندی جدید شهرهای کرونایی کشور اعلام شد.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ر همین اساس در حال حاضر سه شهر کرونایی در وضعیت قرمز قرار دارد.

 

طبق اپلیکیشن ماسک ۲۶۲ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۸۳ شهر نیز در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

 

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بر اساس رنگ بندی این اپلیکیشن، هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.

 

این در حالی است که تا هفته گذشته ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد قرار داشتند.

 

کاهش ترددها در عید فطر ۱۴۰۰

رئیس پلیس راهور اعلام کرد: میزان تردد در عید فطر ۱۴۰۰ نسبت به ایام عید سعید فطر سال ۱۳۹۹ به میزان ۲۲ درصد و نسبت به ایام عیدفطر سال۱۳۹۸ به میزان ۴۰درصد کاهش داشته است.

 

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس فتا، سردار سیدکمال هادیانفر با حضور در مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک ستاد پلیس راهور ناجا گفت: باتوجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر محدودیت و ممنوعیت سفر از ساعت ۱۴، ۲۱ اردیبشهت ماه  پلیس راهنمایی و رانندگی با بهره گیری از یک هزار و ۲۹۱ دستگاه دوربین ثبت تخلف و همچنین استقرار نیرو در۲ هزار و ۶۹۳ نقطه به همراه عوامل انتظامی اقدام کرد.

 

وی اظهار داشت: در این طرح چهار روزه یعنی تا ۲۴ اردیبهشت ماه در مجموع تعداد ۳۷۱ هزار و ۴۱۳ وسایل نقلیه اعمل قانون شد.

 

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: میزان تردد در ایام این طرح به نسبت ایام عید سعید فطر سال ۱۳۹۹ به میزان ۲۲درصد و نسبت به ایام عیدفطر سال۱۳۹۸ به میزان ۴۰درصد کاهش داشته است.

 

هادیانفر اظهار داشت: این میزان به نسبت ایام تعطیلات نوروز امسال که سفر بلامانع اعلام شده بود، ۶۱درصد کاهش داشته ایم.

 

وی گفت: طبق بررسی های انجام گرفته از سامانه های پلیس راهور، از ابتدای اجرای طرح از تاریخ اول آذرماه ۹۹ تا ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مجموعا به میزان هفت میلیون و ۳۴۶ هزار و ۴۱۱ فقره تخلف ثبت شده است.

 

رئیس پلیس راهور ناجا از همکاری هموطنان که با پرهیز از سفرهای غیرضروری با پلیس همیاری کردند، قدردانی کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------