۲۳ فوتی جدید کرونا در کشور | افزایش احتمال بستری مجدد بازماندگان کووید ۱۹ شدید



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶هزار و ۷۵۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۲۳ بیمار نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا، از دیروز تا امروز ۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۷۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۹۴ نفر از آنها بستری شدند.

 

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

 

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۳۵۶ نفر رسید.

 

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۹۵ هزار و ۴۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

یک هزار و ۳۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

 

تا کنون ۴۴ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

در حال حاضر ۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۸۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

افزایش احتمال بستری مجدد بازماندگان کووید ۱۹ شدید

 یک مطالعه بزرگ در بریتانیا نشان می‌دهد افرادی که به دلیل کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده‌اند، پس از ترخیص لزوماً ایمن نیستند. بسیاری از آنها در ماه‌های بعد دوباره در بیمارستان بستری می شوند.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، محققان دریافتند که در ۱۰ ماه پس از ترک بیمارستان، احتمال بستری شدن یا مرگ در بیماران کووید ۱۹ در مقایسه با جمعیت عمومی، بیش از دو برابر بیشتر بود. و حتی در مقایسه با افرادی که به دلیل آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده‌اند، بیماران کووید از برخی جنبه‌ها وضعیت وخیم‌تری داشتند.

 

محققان می‌گویند این یافته‌ها شواهد بیشتری ارائه می‌دهد که بهبودی پس از کووید ۱۹ شدید می‌تواند طولانی و دشوار باشد.

 

دکتر «میلان هان»، رئیس بخش پزشکی ریوی دانشگاه میشیگان که در این مطالعه مشارکت نداشت، گفت: «این تصور اشتباه است که فکر کنیم وقتی اکثر بیماران از بیمارستان مرخص می‌شوند، به حالت عادی بازگشته‌اند. اولاً، از بین رفتن التهاب ریه ناشی از کووید ممکن است هفته‌ها تا ماه‌ها طول بکشد.»

 

او افزود: «در برخی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ شدید، اِسکار ریه می‌تواند دائمی باشد.»

 

«کووید ۱۹ می‌تواند فراتر از ریه‌ها نیز ویران کند. یک نمونه آن، لخته شدن خون است.»

 

به گفته محققان، یکی از دلایلی که بستری شدن در بیمارستان به خودی خود می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد می‌تواند تغییر داروها و اختلال در خواب باشد. دلیل دیگر کاهش قدرت عضلانی و همچنین ظرفیت قلب و تنفس است که می‌تواند حتی انجام کارهای روزمره را نیز دشوار کند.

 

در این مطالعه، سوابق پزشکی نزدیک به ۲۵۰۰۰ بزرگسال بریتانیایی که از بستری شدن در بیمارستان کووید در بیمارستان در سال ۲۰۲۰ جان سالم به در برده بودند، تجزیه و تحلیل شد.

 

هر بیمار با پنج نفر از جمعیت عمومی هم سن، با جنسیت مشابه و با منطقه محل سکونت یکسان مقایسه شد. آنها همچنین با بیش از ۱۶۰۰۰ نفری که به دلیل آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده بودند بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ مقایسه شدند.

 

نتایج نشان داد بیماران کووید ۱۹ وضعیت وخیم‌تری نسبت به جمعیت عمومی داشتند: در طول شش ماه بعد، تقریباً ۳۵٪ دوباره در بیمارستان بستری شده بودند یا فوت کردند، در مقایسه با ۱۵٪ از گروه مقایسه.

 

همچنین احتمال مرگ آنها به هر دلیلی بیشتر بود: ۷.۵٪ از مبتلایان به کووید ۱۹، شش ماه پس از ترخیص جان خود را از دست داده بودند، در حالی که ۵٪ از بیماران مبتلا به آنفلوانزا فوت کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------