دلایل تعرفه های نجومی ارتودنسی و یکسان نبودن هزینه ها در کلینیک های دندانپزشکی



تعرفه های ارتودنسی دندان در کلینیک های دندانپزشکی

 

ارتودنسی دندان یک روش درمانی زمان بر و طولانی مدت است که بیماران نیاز دارند تا برای اصلاح ناهنجاری های دندان و فک خود آنرا انجام دهند، تعرفه های درمانی که برای ارتودنسی مشخص می شود در تمامی کلینیک های دندانپزشکی یکسان نیست. سوال بسیار مهمی که در این زمینه مطرح می شود این موضوع می باشد که آیا امکان پرداخت هزینه های ارتودنسی به صورت اقساطی وجود دارد؟ آیا بیمه های تکمیلی و تامین اجتماعی هزینه های ارتودنسی را پوشش می دهند؟ جدیدترین قیمت ارتودنسی دندان چقدر است؟ و مهم تر آنکه علت تعرفه های متفاوت ارتودنسی دندان در کلینیک های دندانپزشکی چیست؟

در ارتباط با این پرسش ها می توان گفت قیمت دقیق ارتودنسی با توجه به یک سری پارامترها و همچنین شرایطی که هر یک از افراد دارند، می تواند متفاوت باشد، این امر باعث شده است تا هزینه های متفاوتی در کلینیک های دندانپزشکی برای بیماران، عنوان شود. در ادامه این محتوا بیشتر درباره آن توضیح می دهیم.

 

جدول قیمت به روز ارتودنسی دندان

 

حدود قیمت ارتودنسی دندان در این جدول ذکر شده است.

نوع خدمات درمانی

قیمت تقریبی (به تومان)

معاینه

رایگان تا 300.000

اضافه شدن هدگیر به ثابت

12.000.000

مینی اسکرو معمولی

4.000.000 تا 5.000.000

فیکس ریتینر هر فک

حدود 5.000.000

نایت گارد

3.500.000

بریسکت‌ ها (دستگاه‌ های ارتودنسی)

10.000.000 تا 25.000.000

ارتودنسی نامرئی (بر اساس پیچیدگی دندان)

90.000.000 تا 100.000.000

تغییرات و تنظیمات دوره ای براکت ها

1.000.000 تا 3.000.000

نگهدارنده ها

1.500.000 تا 5.000.000

 

چرا تعرفه های ارتودنسی دندان در کلینیک های دندانپزشکی، یکسان نیست؟

اگر قصد انجام ارتودنسی را برای دندان های خود دارید، بدون شک با تعرفه های بسیار متفاوتی در کلینیک های دندانپزشکی روبه رو خواهید، این امر کاملا طبیعی می باشد. در مواردی که بتوانید بهترین متخصص ارتودنسی را انتخاب کرده و از خدمات آن استفاده کنید، علاوه بر اطمینان از نتایج انجام ارتودنسی، می توانید مطمئن باشید که هزینه های اضافه ای را بابت ارتودنسی دندان خود، پرداخت نخواهید کرد. کلینیک های معتبر ارتودنسی برای افزایش رضایت مندی مراجعه کننده های خود، امکان پرداخت اقساطی را فراهم کرده اند. برای تراز کردن دندان و زیباتر کردن لبخند خود، ارتودنسی بهترین انتخاب برای شما عزیزان می باشد.

 

تعرفه های ارتودنسی دندان در کلینیک های دندانپزشکی

 

علت تعرفه های متفاوت درمان ارتودنسی شامل موارد:

میزان تخصص و تجربه دندانپزشک

میزان تخصص و مهارت دندانپزشک در ایجاد تعرفه های متفاوت درمان ارتودنسی در کلینیک های دندانپزشکی بسیار تاثیرگذار می باشد. هر چقدر تجربه متخصص ارتودنسی بیشتر باشد، نسبت به متخصصین ارتودنسی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده اند، هزینه بیشتری را برای درمان بیمار دریافت خواهد کرد. با توجه به این که روش های درمانی ارتودنسی کاملا تخصصی و پیچیده می باشد، به شما عزیزان توصیه می کنیم حتما برای دریافت خدمات ارتودنسی بیش از توجه به قیمت حتما به تخصص و تجربه دندانپزشک خود را بررسی کنید تا در پایان دوره درمانی به نتیجه دلخواه برسید و دندان های صاف و یکسانی داشته باشید.

 

محل قرار گیری کلینیک

یکی از مهمترین مواردی که در ایجاد تعرفه های متفاوت ارتودنسی در کلینیک های دندانپزشکی بسیار تاثیرگذار است، محل قرار گیری کلینیک ها می باشد. به طبع هرچقدر کلینیک دندانپزشکی به مرکز شهر نزدیک تر باشد، تعرفه های خدمات دندانپزشکی آن نیز گران تر خواهد بود. از طرف هزینه های انجام ارتودنسی در شهرهای مختلف نیز با توجه به هزینه های زندگی در آن شهرها متفاوت خواهد بود به عنوان مثال خدمات ارتودنسی دندان توسط بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان نسبت به هزینه ارتودنسی تهران متفاوت می باشد.

 

ابزار و امکانات به کار رفته در کلینیک

نوع امکانات و تجهیزاتی که در هر یک از کلینیک های دندانپزشکی به کار رفته است، می تواند در هزینه های درمانی تمام شده شما، بسیار تاثیرگذار باشد. کلینیک های معتبری که در زمینه ارائه خدمات ارتودنسی فعالیت می کنند، محلی از کلینیک را برای نگهداری و استرلیزاسیون وسایل خود مشخص می کنند، این امر باعث می شود تا احتمال انتقال آلودگی به بیماران تا حد بسیار زیادی کاهش یابد.

 

دستگاه هایی که در این مراکز استفاده می شوند از مکش بالایی برخوردار هستند و قدرت موتور آن بسیار بالا می باشد، این امر باعث می شود تا دندانپزشک بتواند به راحتی براکت و سیم های ارتودنسی را با ایجاد تراش کمی از سطح مینای دندان ها، نصب کند.

 

ابزار و امکانات به کار رفته در کلینیک ارتودنسی

 

نوع متریال استفاده شده توسط دندانپزشک

هر یک از دندانپزشکان برای بیماران خود از برندهای متفاوتی استفاده می کنند، این امر باعث می شود تا هزینه های درمانی هر شخص نیز متفاوت باشد. در مواردی که براکت و سیم های ارتودنسی شما از متریال های خارجی درجه یک ساخته شده باشند، هزینه های درمانی اصلاح ناهنجاری دندان و فک شما در مقایسه با سایر روش های درمانی دیگر، بسیار بیشتر خواهد بود. با توجه به تعرفه های نجومی هزینه های ارتودنسی دندان بهتر است کلینیکی را برای دریافت خدمات خود انتخاب کنید که امکان پرداخت اقساطی را برای شما عزیزان فراهم کنند.

 

هزینه های جانبی مشخص شده توسط برخی از دندانپزشکان

با وجود این که رنج قیمت ارتودنسی دندان قبل از نصب براکت بر روی دندان ها توسط دندانپزشک مشخص می شود، در مواردی ممکن است بیماران با توجه به وضعیت دندان های خود نیاز به انجام درمان های دیگر از جمله جرم گیری، پر کردن و عصب کشی دندان، بلیچینگ و غیره را نیاز داشته باشند. این امر باعث می شود تا هزینه های درمانی تمام شده برای شما پس از اتمام درمان ارتودنسی در مقایسه با قیمت های عنوان شده ای که در ابتدا از سایر کلینیک های دندانپزشک دیگر می پرسید، متفاوت باشد.

 

از طرف دیگر برخی از دندانپزشکان ممکن است برای برخی از خدماتی که ارائه می دهند، هزینه های جداگانه ای را مشخص کنند. برای مثال ممکن است هزینه های مربوط به چسباندن هر یک از براکت های شکسته و یا گم شده بر روی دندان ها را به صورت جداگانه از هزینه های کل درمان از بیماران دریافت کنند.

 

مهمترین مواردی که در تعیین هزینه های ارتودنسی دندان تاثیرگذار است؟

برخی از افراد به دلیل هزینه های نجومی ارتودنسی با وجود این که برای اصلاح دندان های خود نیاز به درمان های ارتودنسی دارند، ممکن است تمایل به انجام ارتودنسی را نداشته باشند. با توجه به این که ارتودنسی علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی نیز برای افراد دارد، به شما عزیزان توصیه می کنیم حتما انجام ارتودنسی را برای اصلاح ناهنجاری های دندان و فک خود، جدی بگیرید. با انجام ارتودنسی در سنین پایین می توانید از هزینه های بسیار گزاف و گران قیمت ارتودنسی در سنین بالا تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید. اگر قصد انجام ارتودنسی دندان را دارید و نگران هزینه های آن هستید، می توانید از امکان پرداخت اقساطی هزینه های درمانی ارتودنسی در مطب دکتر ناصری (بهترین دکتر ارتودنسی در اصفهان )، استفاده کنید.

از جمله مهمترین مواردی که بر قیمت ارتودنسی دندان تاثیرگذار است شامل موارد:

 

نوع ناهنجاری ساده و پیچیده

یکی از مهمترین مواردی که بر قیمت ارتودنسی دندان تاثیر می گذارد، شدت ناهنجاری دندان و فک شما می باشد. در مواردی که دندان های شما بیش از اندازه کج شده باشند، برای اصلاح طرح لبخند خود نیاز به درمان های پیچیده تری دارید، این امر می تواند هزینه های درمان شما را افزایش دهد. مشکلات بسیار جدی دندان های شما از جمله اوربایت، فشردگی و ازدحام شدید دندان، اپن بایت و سایر مشکلات دندانی دیگر، از جمله مواردی هستند که بر روی قیمت ارتودنسی دندان شما تاثیر می گذارد.

 

سن بیمار

با توجه به وضعیت فک و دندان افراد در سنین بزرگسالی نسبت به کودکی، برای اصلاح دندان ها گاهی اوقات افراد نیاز به درمان های بسیار پیچیده ای خواهند داشت. از این جهت اغلب دندانپزشکان متخصص ارتودنسی به افراد توصیه می کنند تا در سنین طلایی 7، 10 و 12 سالگی برای معاینه کاملا تخصصی دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کنند. در مواردی که ناهنجاری دندان و فک شما در زمان مناسبی تشخیص داده شود، درصد موفقیت نتایج درمانی شما در ارتباط با انجام ارتودنسی تا حد بسیار زیادی افزایش می یابد.

 

بیماری های دهان و دندان

در برخی موارد ممکن است افراد درگیر بیماری هایی در دهان خود باشند، در چنین شرایط نیاز است تا قبل از نصب براکت و سیم ارتودنسی بر روی دندان های خود، درمان های جانبی دیگری را نیز انجام دهید، این امر می تواند باعث افزایش هزینه های درمانی شما شود.

 

انتخاب نوع روش درمانی ارتودنسی

با توجه به وضعیت دندان و فکی که هر یک از افراد دارند، ممکن است روش های درمانی متفاوت ارتودنسی برای آن ها مناسب باشد. بهترین دندانپزشک ارتودنسی با استفاده از تجهیزات پیشرفته دندانپزشکی، می تواند تشخیص دهد که کدام روش درمان ارتودنسی برای صاف و یکدست کردن دندان های بیماران بسیار مناسب می باشد. دکتر ناصری به عنوان بهترین متخصص فعال در زمینه ارائه خدمات ارتودنسی در اصفهان با سال ها تجربه ای که در زمینه انجام ارتودنسی بدست آورده است، از بهترین تکنیک های درمانی برای اصلاح دندان مراجعه کننده های خود استفاده می کند. نوع متریال و موادی که توسط این دندانپزشک برای بیماران استفاده می شود، هیچ گونه حساسیتی را برای بیماران ایجاد نمی کند.

 

انتخاب نوع روش درمانی ارتودنسی

 

متاسفانه برخی از دندانپزشکان غیرمتخصص با نصب اشتباه و غیراصولی براکت و سیم های ارتودنسی بر روی دندان ها، نه تنها نمی توانند باعث صاف و یکدست شدن دندان های شما شوند، بلکه حتی می توانند آسیب های بسیار شدیدی به دندان ها وارد کرده و در برخی موارد باعث ایجاد زخم و عفونت در لثه های شما نیز شوند. بسیار مهم است برای این که بتوانید احتمال ایجاد آسیب به دندان های خود را در طول ارتودنسی کاهش دهید، دندانپزشک متخصص و با تجربه ای را انتخاب کنید.

 

طول دوره درمان ارتودنسی

طول دوره درمان ارتودنسی برای هر یک از بیماران متفاوت می باشد. ممکن است برخی از افراد با توجه به ناهنجاری های شدید دندانی خود نیاز داشته باشند تا مدت زمان طولانی تری از براکت های ارتودنسی استفاده کنند.

 

به شما عزیزان توصیه می کنیم حتما دوره زمانی که دندانپزشک شما در جهت استفاده از ارتودنسی برای شما مشخص می کند را جدی بگیرید. در مواردی که درمان ارتودنسی را تا انتها طی نکنید، احتمال این که دندان های شما بعد از گذشت مدت زمانی به حالت کج و انحراف اولیه خود بازگردد، بسیار زیاد می باشد.

 

انتظارات بیمار

نوع انتظارتی که بیماران از طرح درمانی خود دارند نیز در قیمت ارتودنسی دندان تاثیر می گذارد. برای مثال برخی از افراد ممکن است تمایل داشته باشند تا از بریس های نامرئی به جای مدل های فلزی آن بر روی دندان های خود استفاده کنند.

 

آیا امکان پرداخت هزینه های درمان ارتودنسی با بیمه وجود دارد؟

هزینه های درمان ارتودنسی توسط بسیاری از بیمه ها پوشش داده نمی شود. برخی از بیمه ها از جمله بیمه تکمیلی ممکن است تنها برخی از هزینه های مرتبط با معاینه، عکس برداری و غیره را پوشش دهند. بیمه های تامین اجتماعی درمان های ارتودنسی را در دسته درمان های زیبایی قرار داده است، از این جهت هزینه درمان ارتودنسی را برعهده نمی ‌گیرد. بیمه های نیروهای مسلح تنها کلینیک هایی که طرف قرار داد خود هستند را می تواند پوشش دهد.

 

توجه به این نکته الزامی می باشد که تمامی کلینیک های دندانپزشکی با شرکت های بیمه طرف قرار داد نیستند، از این جهت قبل از انجام ارتودنسی بهتر است درباره شرایط بیمه برای پرداخت هزینه ها و همچنین شرایط پرداخت هزینه های درمان ارتودنسی، اطلاعات خود را افزایش دهید.

 

امکان پرداخت اقساطی ارتودنسی دندان در اصفهان توسط دکتر ناصری

خوشبختانه امروزه بسیاری از کلینیک های دندانپزشکی امکان پرداخت اقساطی هزینه ارتودنسی را برای مراجعه کننده ها فراهم کرده اند. مرکز تخصصی ارتودنسی دکتر ناصری با استفاده از پیشرفته ترین تکنیک ها و تجهیزات دندانپزشکی، امکان پرداخت هزینه های درمان ارتودنسی را در چند قسط برای شما عزیزان فراهم کرده است. اگر در شهر اصفهان ساکن هستید و به دنبال دندانپزشکی متخصص برای دریافت خدمات ارتودنسی می گردید، به شما توصیه می کنیم به مطب این دندانپزشک مراجعه کنید.

 

برای پرداخت اقساطی هزینه های درمان ارتودنسی می توانید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت و مابقی آن را در هربار ویزیت توسط دندانپزشک، پرداخت کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024