نتایج مطالعات جدید: قرص هیدروکسی کلروکین کمکی به بیماران کرونایی نمی‌کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
بر اساس مطالعات جدید صورت گرفته در آمریکا، قرص هیدروکسی کلروکین که توسط دونالد ترامپ برای درمان کرونا تبلیغ می‌شود، هیچ کمکی به بیماران بستری شده از بیماری کووید ۱۹ نکرده است.

به گزارش شبکه سی ان بی‌سی، طبق یک مطالعه جدید که برای اولین بار در مجله پزشکی نیو اینگلند منتشر شد، به نظر نمی‌رسد که قرص هیدروکسی کلروکین یک داروی چند ساله ضد مالاریا که توسط رییس جمهوری آمریکا تبلیغ می‌شود، بتواند کمکی به بیماران کرونایی کند. 

 

این تحقیق که توسط مؤسسه ملی بهداشت و محققان بیمارستان نیویورک و دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک انجام شده است، نتایج بررسی وضعیت درمانی یک هزار و ۳۷۶ بیمار بوده که در بخش کمک‌های فوری بیمارستان به علت بیماری کووید ۱۹ بستری بوده‌اند. 

 

نتایج مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که نزدیک به ۶۰ درصد یا ۸۱۱ نفر از بیمارانی که در مدت ۴۸ ساعت این قرص را دریافت کردند نسبت به افرادی که دارو را دریافت نکرده‌اند، از وضعیت بهداشتی به مراتب شدیدتر مبتلا شده‌اند. 

 

با وجود اخطار سازمان‌های آمریکایی در مورد اثرات منفی و خطرناک داروی هیدروکسی کلورکین (داروی درمان مالاریا) ، ایالت متحده همچنان به واردات این دارو ادامه می‌دهد. 

 

سازمان‌های کنترل دارو و غذای آمریکا، سازمان کنترل دارویی اتحادیه اروپا و وزارت بهداشت کانادا در خصوص اثرات منفی استفاده از این دارو مانند ضربان قلب غیرطبیعی و بسیار سریع اخطار داده‌اند.  

 

با وجود این اخطارها صادرات این دارو به آمریکا ادامه دارد و پزشکان آمریکایی آن را برای درمان بیماران مبتلا به کرونا تجویز می‌کنند.  

 

ایرنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------