اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

چهار مرگ و ۴۷ مبتلا جدید در چین/ ثبت مرگ‌بارترین روز در آمریکا از زمان آغاز شیوع کرونا؛ ۷۰۰ قربانی طی یک روز در اسپانیا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
مقامات بهداشتی کشور چین اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در داخل کشور چین ثبت نشده است ولی ۴۷ مورد جدید وارداتی ابتلا به این ویروس که از کشورهای دیگر به چین سفر کرده اند شناسایی شده اند.

به گزارش ایرنا،  کمیسیون ملی بهداشت کشور چین روز چهارشنبه اعلام‌کرد در شبانه روز قبل چهار نفر بر اثر مبتلا به ویروس کرونا (corona) در این کشور جان خود را از دست داده اند که سه نفر آن ها در استان هوبی کانون اولیه شیوع ویروس کرونا بوده است.

 

در این گزارش آمده است سه هزار و ۸۲۸ تن نیز در ووهان شرایط مناسبی ندارند و یک هزار و ۳۶۸ تن آن ها هم در شرایط وخیمی قرار دارند.

 

گزارش می افزاید شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در چین تا کنون به ۸۱ هزار و ۲۱۸ تن و شمار اشخاص متوفی هم به سه هزار و ۲۸۱ مورد رسیده است.

 

هم زمان اعلام شد با ترخیص ۴۹۱ تن از بیمارستان ها در شبانه روز قبل شمار کل بهبود یافتگان بیماری کرونا در این کشور به ۷۳ هزار و ۶۵۰ نفر رسیده است.

 

بر اساس اعلام کمیسیون ملی بهداشت کشور چین در منطقه های هنگ کنگ، تایوان و ماکائو نیز تا کنون ۸۷۰ نفر مبتلا و ۱۶ نفر نیز فوت شده اند همینطور در این سه منطقه ۱۴۱ تن درمان شده اند.

 

ثبت مرگ بارترین روز در آمریکا از زمان شروع شیوع کرونا

 

مقام های آمریکا اعلام کردند که روز سه شنبه در این کشور ۱۶۳ مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا ثبت شده که به این ترتیب، مرگ بارترین روز در این کشور از زمان آغاز شیوع این بیماری ثبت شده است.

 

در آمریکا تا کنون ۵۲ هزار و ۹۷۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۷۰۴ مورد مرگ ثبت شده است.

 

این آمار تمامی ۵۰ ایالت آمریکا را در برمی گیرد.

 

شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه به ۱۸۷۲ نفر رسید

 

«فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه در توئیتر خود اعلام کرد که در ۲۴ ساعت اخیر سه هزار و ۹۵۲ فرد مشکوک به کرونا مورد آزمایش قرار گرفته که نتیجه آزمایش ۳۴۳ نفر از آنها مثبت بوده است.

 

وی افزود: «به‌رغم تمام تلاش‌‌ها هفت نفر از افراد مبتلا به این بیماری نیز جان باختند. یک نفر از این افراد دچار بیماری مزمن ریوی و بقیه نیز مسن بودند».

 

ثبت اولین مورد ابتلا به کرونا در لیبی

 

مرکز ملی مقابله با بیماری‌ها در لیبی (یک سازمان دولتی است) ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را اعلام کرد.

 

۱۲۶ نفر در کره جنوبی قربانی کرونا شدند

 

مقامات بهداشتی کره جنوبی اعلام کردند با مثبت شدن تست کرونای ۱۰۰ نفر شمار مبتلایان به این ویروس به ۹۱۳۷ نفر رسیده است.

 

همچنین با فوت ۶ نفر شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا به ۱۲۶ نفر افزای یافته است.

 

کره جنوبی دیروز سه شنبه بسته نجات اقتصادی طراحی شده برای کمک به شرکتها و کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا را با دو برابر افزایش به ۱۰۰ تریلیون وون معادل ۸۰ میلیارد دلار افزایش داد.

 

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جهان؛ بیش از ۴۲۲ هزار مبتلا در جهان

 

از مجموع کل مبتلایان تاکنون تعداد ۱۰۹ هزار و ۱۴۳ مبتلا در جهان بهبود یافته و توانسته‌اند این ویروس را شکست بدهند.

 

کشور چین به‌عنوان مبدأ شیوع این ویروس با ۸۱ هزار و ۲۱۸ مبتلا در رده نخست جهان قرار دارد؛ بعد از کشورهای ایتالیا، آمریکا، اسپانیا و آلمان به‌ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

 

در این بین دو کشور ایتالیا و آمریکا همچنان با افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان و کشته شدگان مواجه هستند؛ ایتالیا با افزایش ۵ هزار و ۲۴۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، در مجموع به تعداد ۶۹ هزار و ۱۷۶ مبتلا رسیده است؛ تعداد فوتی‌های این کشور نیز در مجموع ۶ هزار و ۸۲۰ نفر است.

 

آمریکا نیز کماکان با افزایش چشمگیر روبه رو است؛ این کشور با افزایش ۸ هزار و ۷۲۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته به مجموع ۵۴ هزار و ۸۶۷ مبتلا رسیده است؛ تعداد فوتی‌های این کشور نیز در مجموع ۷۸۲ نفر است.

 

دو کشور اسپانیا و آلمان که در رده‌های بعدی قرار دارند از این قاعده مستثنی نیستند و تعداد مبتلایان آنان نیز روزانه افزایش قابل توجهی دارد؛ اسپانیا با افزایش ۶ هزار و ۹۲۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، در مجموع با ۴۲ هزار و ۵۸ مبتلا در رده چهارم جهان قرار دارد.

 

آلمان نیز با افزایش ۳ هزار و ۹۳۵ مبتلا نسبت به روز گذشته، به مجموع ۳۲ هزار و ۹۹۱ مبتلا رسیده است.

 

تعداد قربانیان کرونا در اسپانیا هم از چین پیشی گرفت / ۷۰۰ قربانی در ۲۴ ساعت

 

وزارت بهداشت اسپانیا با ارائه آمار جدیدی از ویروس کرونا در این کشور، اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته بیش از ۷۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

 

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه به ۶۵۸ نفر

 

 «تاتیانا گولیکووا»، معاون نخست وزیر روسیه امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۶۵۸ نفر افزایش یافته است.

 

وی تاکید کرد که این مبتلایان در ۵۵ منطقه و ایالت روسیه حضور دارند.

 

تاکنون ۲۹ نفر در این کشور بهبود پیدا کرده‌اند و حال هشت نفر نیز وخیم گزارش شده است.  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------