روند صعودی ابتلا به کرونا در اصفهان/ بازداشت مدیر ۴ تالار پذیرایی در قزوین



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از روند افزایشی ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: متاسفانه از هفته پیش تعداد موارد بستری، سرپایی و موارد حاد افزایش پیدا کرده و ما ناگزیر شدیم ظرفیت‌های بیشتری به بیماران کرونایی اختصاص بدهیم.

آرش نجیمی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در اصفهان، اظهار داشت: تقریبا از یک هفته گذشته موارد بستری افزایش یافته است.

 

وی افزود: قبل از آن تعداد بیمارستان‌های مربوط به پذیرش بیماران کرونایی کاهش داده شده بود و بیمارستان‌های غرضی و عیسی بن مریم از لیست پذیرش مبتلایان جدید کرونا خارج شده بودند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه وضعیت کرونا در اصفهان تا یک هفته قبل رو به بهبود بود، گفت: ظرفیت بیمارستان‌های خورشید و امین هم نسبت به بیماران کرونایی کم شده بود و مقداری خدمات معمول را ارائه می‌دادند.

 

وی تصریح کرد: تا هفته گذشته همچنان کاهش پذیرش را داشتیم و وضعیت به گونه‌ای که بود که امید داشتیم کاهش ظرفیت بیماران کووید 19 بیشتر شود و بیمارستان‌ها به روال عادی برگردند.

 

نجیمی ادامه داد: متاسفانه از هفته پیش تعداد موارد بستری افزایش پیدا کرده و ما ناگزیر شدیم ظرفیت‌های بیشتری به بیماران کرونایی اختصاص بدهیم.

 

وی با اشاره به پر شدن ظرفیت‌های قبلی بیمارستان‌های اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کووید 19، اظهار داشت: لازم است مجدد فعالیت معمول بیمارستان‌هایی که مربوط به کووید 19 بوده را تعطیل کنیم و بیمارستان‌های مرجع را با کل ظرفیت در اختیار بیماران قرار دهیم.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: احتمال دارد که در صورت افزایش شیب ابتلا یک یا دو بیمارستان جدید را به طور کامل به چرخه اضافه کنیم و کاملا با تمام ظرفیت خدمت رسانی کنند.

 

وی افزود: در روزهای گذشته به غیر از افزایش بیماران بستری، آمار بیماران سرپایی هم روند افزایشی داشته و حتی موارد حاد هم متاسفانه بیشتر شده است.

 

نجیمی با بیان میزان  آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها، گفت: 518 بیمار در حال حاضر بستری هستند که 122 نفر حال وخیم تری دارند که متاسفانه این تعداد رو به افزایش است و روند مناسبی نیست.

 

وی ادامه داد: تصورات اشتباهی مبنی بر نقش گرما در کاهش انتشار ویروس کرونا بین مردم وجود دارد که باعث بروز آمار افزایشی ابتلا شد و همچنین رها کردن بیماری و کاهش رعایت نکات بهداشتی تاثیر به‌سزایی در افزایش آمار داشت، به طوری که چند گام به کنترل بیماری مانده بود که با این مساله ما را از کنترل بیماری و کاهش موارد ابتلا دور کرد.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: ممکن است تا هفته آینده وضعیت مشابه ابتدای اپیدمی شاید هم به مراتب بدتر پیدا کنیم.

 

وی با اشاره به هشدار به مردم نسبت به افزایش ابتلا، اظهار داشت: اگر مردم بیماری را جدی نگیرند و مسائل بهداشتی را رعایت نکنند ما را به وضعیتی می‌رساند که تا هفته آینده در پذیرش بیماران و اختصاص ظرفیت به بیماران کرونایی تجدید نظر کنیم و به دنبال این تجدید نظر و افزایش آمار در سیاست‌های استانی تغییراتی صورت بگیرد.

 

نجیمی در واکنش به خبری مبنی بر پر شدن ظرفیت همه بیمارستان‌های اصفهان خاطرنشان کرد: ظرفیت همه بیمارستان‌ها پر نیست، بلکه ظرفیت اختصاص یافته به بیماران کووید 19 در بیمارستان‌ها پر شده، اما با روند افزایشی مجبوریم ظرفیت‌ها را افزایش بدهیم.

  

مدیر ۴ تالار پذیرایی در قزوین به علت تخلف کرونایی بازداشت شدند

جانشین ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین گفت: چهار مدیر تالار پذیرایی در این استان به دلیل تخلف بهداشتی، نداشتن مجوز فعالیت در ایام کرونا و ازدحام جمعیت بازداشت شدند.

 

به گزارش مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی در ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین اظهار کرد: برخورد دستگاه قضائی با مدیران تالارهای پذیرایی یکی از اقدامات مناسب در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا بود که امیدواریم این اهتمام همچنان ادامه یابد.

 

وی افزود: تمامی دستگاه‌های نظارتی و بازرسی استان قزوین باید تالارها و صنوف متخلف را پلمب کرده و سریعاً به مردم اطلاع رسانی کنند، مردم باید بدانند که در خصوص تهدید علیه سلامتی مردم جای هیچ اغماضی وجود ندارد و برخوردها قاطعانه است.

 

حبیبی تصریح کرد: تالارهای پذیرایی نباید مانند بازارها و اماکن تجاری رهاسازی شوند و اگر یک نفر در این مراسم آلوده باشد، می‌تواند ۵۰ نفر را آلوده کند، بنابراین تالارهای پذیرایی دارای مجوز در مناطق سفید و زرد از روز شنبه هفتم تیرماه باید با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند.

 

این مسؤول تاکید کرد: متأسفانه وقتی در باغ تالارها و اماکن غیررسمی با ازدحام جمعیت روبرو می‌شویم، آمار ابتلاء به کرونا افزایش یافته و شدت بیماری را بالا می‌برد که لازم است در این رابطه نظارت‌ها بیشتر شود.

 

حبیبی با بیان اینکه آمارهای مبتلا به کرونا در استان قزوین ۲ برابر شده است و زنگ هشدار کرونایی به صدا درآمده است، اظهار داشت: اعتقاد داریم که بازارها، جشن‌ها و تجمعات در مراسم‌های تالار پذیرایی کانون اصلی شیوع بیماری کرونا هستند و اگر این اماکن کنترل شوند، آمار کرونا کاهش می‌یابد.

 

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: مسؤولان شهرستان تاکستان باید هماهنگی بیشتری به خرج داده و بر بازار و نشست‌های این شهرستان نظارت کنند، متأسفانه در بازارهای استان قزوین شرایط کاملاً عادی است و صاحبان صنف و مردم در خصوص مسائل بهداشتی رعایت نمی‌کنند که در این رابطه تعزیرات و سازمان صمت نباید بی‌تفاوت باشند.

 

حبیبی با بیان اینکه برگزاری هرگونه همایش و مراسم فرهنگی در استان ممنوع است، اظهار داشت: در دهه کرامت لازم است که اقدامات برخی دستگاه‌ها در فضای مجازی دنبال شده و هرگونه جشن با موضوع عفاف و حجاب که به تجمع مردمی منجر و خطر ابتلاء به کرونا همراه است، خودداری شود.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود اینکه بارها گفته شده هرگونه جشن و تجمع در معابر و پارک‌ها ممنوع است، اما مجدداً درخواست‌هایی از سوی شهرداری در خصوص برگزاری جشن به ستاد کرونا اعلام می‌شود.

 

به گفته جانشین ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین، ادارات و شرکت‌ها باید تلاش کنند تا جای ممکن آزمون‌ها را به زمان دیگری موکول کرده و در مورد استخرها نیز چون هنوز هیچ دستور و مصوبه‌ای از ستاد ملی به استان ابلاغ نشده است، باید منتظر تصمیمات بعدی شد.

 

حبیبی یادآور شد: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در صندوق کار آفرینی با سود چهار درصد فراهم شده که می‌تواند در اختیار مشاغل آسیب دیده قرار گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------