اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

به گیلان سفر نکنید/ پخش نذری گرم ممنوع است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: همچنان وضعیت کرونا در گیلان قرمز است و از مردم به ویژه گیلانیان مقیم خارج از استان درخواست داریم به این استان مسافرت نکنند.

دکتر آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت عزاداری سرو و سالار شهیدان امام حسین (ع) و با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در گیلان گفت: همچنان وضعیت کرونا در گیلان قرمز است و از  مردم به ویژه گیلانیان مقیم خارج از استان درخواست داریم به این استان مسافرت نکنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ماسک زدن را یک اصل مهم و اساسی در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا دانست و عنوان کرد: از مردم می خواهیم حتما فاصله گذاری فیزیکی را به ویژه در اماکن سربسته و شلوغ رعایت کنند.

 

حیدرزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر360 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند یادآور شد: حال 70 بیمار کرونایی در استان وخیم است.

 

وی بر لزوم رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: اگر مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند و همچون در شرایط عادی در اجتماعات حضور فعالانه داشته باشند، یقینا شمار مبتلایان در استان افزایش چشمگیری خواهد یافت.

  

پلیس: پخش نذری گرم ممنوع است/از سفرهای غیر ضروری خودداری کنید

جانشین رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اعلام کرد که پخش نذری گرم بر اساس دستور ستادملی مقابله با کرونا ممنوع است.

 

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به فرارسیدن ایام عزادارای محرم  و پخش نذورات گفت: براساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، پخش نذورات به صورت غذای گرم ممنوع است و به همین دلیل نیز شهروندان باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند و برای حفظ سلامت خودشان از دریافت نذورات خودداری کنند.

 

وی ادامه داد: بالاخص ممکن است برخی سارقان در پوشش ارائه نذورات خوراکی و با اغفال شهروندان ، مرتکب سرقت شوند و اموال آنان را به سرقت ببرند.‌ همچنین با توجه به اینکه تمهیداتی برای جمع آوری نذورات برای کمک به ایتام و نیازمندان مانند راه اندازی پویش‌ها در نظر گرفته شده است، به شهروندان توصیه می‌شود که در این پویش‌ها شرکت کنند و نذر خودشان را امسال به این صورت ادا کنند. البته توجه داشته باشند که حتما با مراکز معتبر و شناخته شده همکاری کنند.

 

موقوفه‌ای همچنین با اشاره به تعطیلات پیش رو گفت: به شهروندان تهرانی توصیه می‌کنم برای جلوگیری از شیوع کرونا از رفتن به سفرهای غیرضروری خودداری کنند و اگر چنانچه نیاز شد سفری را در این بازه تعطیلات سه روزه انجام دهند، حتماً تمهیدات امنیتی و ایمنی را برای منزل شان در نظر بگیرند که از جمله تمهیدات ایمنی و امنیتی می‌توان به استفاده از درب آکاردئونی با قفل مناسب اشاره کرد.

 

جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت خاطرنشان کرد: همچنین لازم است شهروندان از بسته بودن پنجره‌ها و محکم بودن نرده پنجره‌ها به ویژه در طبقه اول و همکف مطمئن شوند. وجوهات نقد و طلاجات را به هیچ عنوان در هیچ زمانی در منازل نگهداری نکنند و حتی المقدور یک لامپ روشنایی در اتاقی که پنجره اش از بیرون ساختمان دید دارد، روشن بگذارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------