واکنش جهانپور به توییت جنجالی/ «منظورم مافیای واردات بود، نه منتقدان»



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
سخنگوی سازمان غذاودارو نسبت به توییتش که با انتقادات مختلفی مواجه شده واکنش نشان داد.

توییت چند روز پیش یک مسئول وزارت بهداشت و استفاده از کلمه‌ای نامتعارف در آن، درباره صحبت‌های مطرح شده از قیمت واکسن ایرانی با واکنش‌های تندی در فضای مجازی روبرو شده است.

 

کیانوش جهانپور، مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذاودارو، در بخشی از رشته توییت خود درباره انتقادها از قیمت بالای واکسن داخلی نوشته بود: «-آسترزنکا مورد تایید WHO است چرا نمی آورید؟ آسترزنکا مرجوعی برخی کشورها است چرا می آورید؟ مجوز بدهید آسترزنکا بیاوریم برای کارگران، ۲۵۰ هزار تومان، هزینه را کارفرما می‌دهد! بعد:چرا آسترزنکا۳ دلار! است و واکسن ایرانی ۸ دلار؟ مرحوم شریعتی بخطا جای دگر درپی پفیوزان تاریخ می‌گشت.»

 

این توییت جهانپور با انتقادات زیادی در فضای مجازی روبرو شد و حتی گروهی از خبرنگاران اعلام کردند که قصد دارند از سخنگوی سازمان غذاودارو شکایت کنند. در مقابل سخنگوی سازمان غذاودارو با مقصر دانستن مافیای دارو می‌گوید که اصلا مخاطب توییتش خبرنگاران و مردم نبوده‌اند.

 

او در این رابطه به خبرآنلاین می‌گوید: « این افراد قطعا لایق خیلی بیشتر از این‌ها هستند و من ابزار صحبت بیشتر درباره این موضوع را نداشتم و ادب اجازه نمی‌داد که بیشتر صحبت کنم.»

 

می‌گویند شما در توییتتان به منتقدان توهین کردید، این موضوع را قبول دارید؟

 

این متن توییت بنده اصلا ربطی به منتقدان ندارد و اگر کسی آن را بخواند متوجه می‌شود که منظور من با کیست.

 

توضیح می‌دهید که دقیقا منظورتان با کیست؟

 

دقیقا آنجا خطاب به کسانی این توییت را نوشتم که مواضع مختلفی در مورد واکسن خارجی و آسترازنیکا دنبال می‌کردند، زمانی که دولت می‌خواست این واکسن را وارد کند مخالف واردات بودند، بعد وقتی خودشان خواستند وارد کنند، قیمت‌های عجیب‌وغریب برای این واکسن می‌گذاشتند. الان هم که واکسن ایرانی وارد شده مجددا با مواضع متناقض همان واکسنی که تا دیروز رفقا و همکارانشان می‌خواستند با قیمت بیشاتر بیاورند را دوباره به جلو آوردند.

 

به نظر من مخاطب کاملا مشخص است و زودتر از هرکسی هم متوجه شد و خودش را پشت سر دیگران پنهان کرد.

 

یعنی می‌گویید مخاطب افرادی که از شما شکایت کردند نبودند؟

 

این توییت من ربطی به خبرنگاران و مردم نداشت. افرادی که پشت این صحنه پنهان شدند، مافیای وارداتی هستند که بارها در این کشور درباره آن‌ها هشدار داده شده است. امروز هم وزارت بهداشت و سازمان غذاودارو سدی در مقابله تمایلات این‌ها ایجاد کرده است.

 

همه سروصدا، جنجال و هیاهو بخاطر نگرانی و اضطرابی است که در مقابل این سد به وجود آمده‌ است. البته واکسن داخلی هم خیلی از رویاها و خواسته‌های ذهنی این‌ها را نابود کرده است. طبیعتا به این دلیل به واکسن داخلی و در نتیجه به بنده به عنوان مدافع واکسن تولید داخل حمله می‌کنند.

 

اما چطور شد که مردم و رسانه‌ها خودشان را مخاطب توییت شما دانستند؟

 

مطلب من دقیقا مشخص بود. من فقط یک توییت ننوشتم و این یک سری رشته توییت بود، اما آن‌ها سعی می‌کنند که حرف‌های من را به سمت رسانه و مردم القا کنند تا بتوانند از موضوع فرار کنند و نوک پیکان حمله‌ای که متوجهشان است را به سمت دیگری ببرند. ما پای واکسن داخلی و واکسیناسیون عمومی مردم ایستاده‌ایم و از همه دوستان در رسانه سالم و مردمی که ماه‌هاست پای واکسیناسیون داخلی ایستادند ممنونیم. اما تعبیر مرحوم شریعتی چیز دیگری بود و به جای دیگری می‌خورد.

 

گروهی هستند که در هنگام تحریم‌ها و در سخت‌ترین ایام، پولشان را در خون مردم می‌زنند و به شکل‌های مختلف سعی می‌کنند که واکسن تولید داخل را از مدار خارج کنند. این افراد قطعا لایق خیلی بیشتر از این‌ها هستند و من ابزار صحبت بیشتر درباره این موضوع را نداشتم و ادب اجازه نمی‌داد که بیشتر صحبت کنم.

 

بالاخره مقابله با فساد حتی در حد یک جمله کار درستی است، باید نورافکنی را به تاریک‌خانه‌ای بتابانیم که در آن برخی از خون و جان مردم ارتزاق می‌کنند. ما همه حملات و فحش‌های این عزیزان را به جان‌ودل می‌خریم تا برای آخرت ذخیره‌ای بشود.

 

آقای جهانپور به طور کلی در چند ماه گذشته برخی توییت‌هایتان جنجالی شدند، مثلا به منتقدی گفته بودید که واکسن نزند چون اجباری نیست. فکر نمی‌کنید این نوع توییت‌ها با برداشت‌هایی که از آن می‌شود، مشکل‌ساز می‌شوند؟

 

من هنوز هم می‌گویم اگر نمی‌خواهید واکسن نزنید. اگر کسانی به شکل هدف‌مند این‌ها را تفسیر به رای نکنند، موضوع مشخص است. امروز هم که صحبت می‌کنیم تزریق چه واکسن ایرانی و چه واکسن خارجی اجباری نیست. برای تزریق واکسن افرادی که مایل هستند می‌توانند به شکل داوطلبانه در سامانه ثبت‌نام کنند. در اغلب کشورهای دنیا هم تزریق واکسن اجباری نیست.‌

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------