کمبود داروی حیاتی «ضد انعقاد خون» در زنجان



داروی وارفارین,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به کمبود داروی«وارفارین» گفت: این کمبود جبران خواهد شد. 

 محمد جواد میانداری، سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از جبران کمبود داروی«وارفارین»(انعقاد خون)در یک یا دو روز آینده خبر داد و اظهار کرد: این دارو با مرکزیت داروخانه شهید بهشتی در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

 

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه مصرف یک ماهه داروی«وارفارین»در اختیار بیماران قرار گرفته  و خواهد گرفت، افزود: عرضه دارو به بیماران داروی نسخه انجام خواهد شد.

 

وی دلیل بروز مشکل برای برخی از داروها را وارداتی بودن دانست و ادامه داد: بر اساس گفته سازمان غذا و دارو، مشکل این دارو تا اسفندماه به طور کامل حل می‌شود.

 

میانداری دیگر داروی دارای کمبود در بازار را«متی‌مازول»(برای بیماران تیروئیدی)عنوان و تصریح کرد: این دارو تولید داخل با مواد اولیه وارداتی است که در حال حاضر توزیع قطره‌چکانی دارد که سازمان قول رفع قطعی کمبود را داده است.

 

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر لزوم دقت در مصرف و توزیع داروهای دارای کمبود تاکید کرد و گفت: بیماران در حد نیاز این داروها را تهیه کنند تا تامین آن در بازار با مشکل مواجه نشود، از طرف دیگر توزیع‌کنندگان هم باید بر اساس نسخه دارو را توزیع کنند، ضمن اینکه می‌شود از داروهای جایگزین هم استفاده کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------