مشاهده و شناسایی یک ویروس در فاضلاب‌های نیویورک



ویروس,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
طبق گزارش مقامات بهداشت نیویورک در روز جمعه، ویروس فلج اطفال در فاضلاب شهر نیویورک شناسایی شده و این مشاهده مبنی بر این است که این بیماری، که در یک دهه گذشته در ایالات متحده دیده نشده بود، بی سر و صدا در بین افراد واکسینه‌نشده گسترش می‌یابد. 

به گزارش خبرآنلاین، مقامات بهداشت اعلام کردند که وجود ویروس فلج اطفال در فاضلاب شهر، نشان‌دهنده گردش بومی ویروس است. مقامات از والدین خواستند تا فرزندان خود را در برابر این بیماری کشنده، واکسینه کنند.

 

وزارت بهداشت نیویورک اعلام کرد که اولین مورد، در شهر نیویورک پس از اکتشافات اخیر در سایر نقاط این ایالت، گزارش شده است. این ویروس قبلاً در دو شهرستان دیگر نیویورک کشف شده بود.

 

دکتر اشوین واسان، از مدیران ارشد بهداشت عمومی شهر نیویورک، گفت: «خطر برای ساکنان نیویورک جدی است، اما راه دفاع و محافظت در برابر ویروس بسیار ساده است؛ در برابر فلج اطفال واکسینه شوید. با شیوع فلج اطفال در جوامع ما، هیچ چیز ضروری‌تر از واکسینه کردن کودکانمان برای حفظ سلامتشان در برابر این ویروس نیست، و اگر بزرگسالانی هم هستند که هنوز واکسینه نشده‌اند یا مراحل واکسیناسیون را کامل طی نکرده‌اند، بهتر است هرچه زودتر اقدام کنند».

 

مشاهده و شناسایی یک ویروس در فاضلاب‌های نیویورک

 

موارد دیگر فلج اطفال قبلاً در شهرستان‌های اورنج و راکلند شناسایی شده بود. همچنین وزارت بهداشت اعلام کرد که کمتر از 70 درصد کودکان در برخی از محله‌های شهر نیویورک علیه فلج اطفال واکسینه شده‌اند.

 

دکتر خوزه آر. رومرو، مدیر مرکز ملی ایمن‌سازی و بیماری‌های تنفسی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، گفت: «فلج اطفال بی سر و صدا گسترش می‌یابد، و این احتمال وجود دارد که افراد زیادی در جامعه مبتلا به این بیماری شوند؛ همین مسئله دلیل دیگری بر اهمیت اهمیت واکسیناسیون است».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------