اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

واکسن آنفلوانزا با کاهش ۴۰ درصدی ریسک آلزایمر مرتبط است



واکسن آنفلوانزا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
بر اساس یک مطالعه جدید، افرادی که حداقل یک واکسن آنفلوانزا دریافت کرده‌اند، ۴۰ درصد کمتر از همسالان خود که واکسینه نشده‌اند، در طول یک دوره چهار ساله به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند. 

به گزارش مهر به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه تکزاس خطر بروز بیماری آلزایمر را بین بیماران با و بدون واکسیناسیون قبلی آنفلوانزا در یک نمونه بزرگ سراسری از بزرگسالان ۶۵ ساله و بالاتر مقایسه کردند.

 

«آورام بوکبیندر»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «ما دریافتیم که واکسیناسیون آنفلوانزا در افراد مسن خطر ابتلاء به بیماری آلزایمر را برای چندین سال کاهش می‌دهد. قدرت این اثر محافظتی با تعداد سال‌هایی که یک فرد واکسن آنفلوانزا سالانه دریافت می‌کند افزایش می‌یابد؛ به عبارت دیگر، میزان ابتلاء به آلزایمر در بین افرادی که به طور مداوم واکسن آنفلوانزا را هر سال دریافت می‌کردند کمتر بود.»

 

محققان می‌گویند تحقیقات آینده باید ارزیابی کند که آیا واکسیناسیون آنفلوانزا با سرعت پیشرفت علائم در بیمارانی که به آلزایمر مبتلا هستند، مرتبط است یا خیر.

 

این مطالعه شامل ۹۳۵۸۸۷ بیمار واکسینه شده و ۹۳۵۸۸۷ بیمار غیر واکسینه شده بود.

 

در طی چهار سال پیگیری، حدود ۵.۱ درصد از بیماران واکسینه شده به بیماری آلزایمر مبتلا شدند. در همین حال، ۸.۵ درصد از بیمارانی که واکسینه نشده بودند، در طول پیگیری به بیماری آلزایمر مبتلا شده بودند.

 

به گفته محققان، این نتایج بر اثر محافظتی قوی واکسن آنفلوانزا در برابر بیماری آلزایمر تأکید می‌کند. با این حال، مکانیسم‌های اساسی در پشت این فرآیند نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------