نقش داروی آسپرین در درمان سرطان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, آسپرین
تاکنون مطالعات بسیاری در مورد فوائد افزودن داروی آسپرین به درمان‌های رایج برای بیماری سرطان انجام گرفته است. 

به گزارش ایسنا، متخصصان در یک بازبینی جدید به بررسی اطلاعات موجود در این رابطه پرداخته و این پرسش را مطرح کرده‌اند که آیا زمان آن رسیده شواهد موجود را در اختیار بیماران قرار دهیم؟

 

متخصصان انگلیسی در توضیح این بازبینی جدید اظهار داشتند: استفاده از دوز پایین داروی آسپرین به عنوان عامل پیشگیرانه در برابر بیماری قلبی، سکته مغزی و سرطان به خوبی شناخته شده است اما اکنون شواهد دیگری مطرح شده که نشان می‌دهد این دارو ممکن است نقش حائز اهمیتی در میان گزینه‌های درمانی سرطان داشته باشد.

 

در حقیقت در سال ۲۰۱۲ تحقیقاتی انجام گرفت که نشان داد مصرف روزانه داروی آسپرین از بروز برخی انواع سرطان در افراد میانسال پیشگیری می‌کند. همچنین سال گذشته مطالعه دیگری انجام گرفت که در آن مشخص شد داروی آسپرین تاثیرگذاری داروهای ضد سرطان را در موش‌ها تقویت می‌کند.

 

محققان انگلیسی بر اساس این شواهد تصمیم گرفتند تا فوائد مصرف داروی آسپرین را در درمان سرطان مورد بررسی قرار دهند. محققان به منظور ارزیابی نقش این دارو در درمان سرطان به بررسی ۷۱ مطالعه موجود در رابطه با تاثیر داروی آسپرین در درمان بیماری سرطان پرداختند.

 

به گزارش مدیکال نیوزتودی، مجموع بررسی‌ها نشان داد که احتمال زنده ماندن بیمار مبتلا به سرطان با مصرف داروی آسپرین ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر است. همچنین، به گفته محققان داروی آسپرین به شکل های مختلف روی انواع سرطان تاثیر مثبت دارد. این دارو خطر مرگ ناشی از سرطان روده، پستان و پروستات را به ترتیب ۲۵، ۲۰ و ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------