ریزگردهای کنونی تا آخرین نایژک‌ها وارد بدن می‌شوند/حتما ماسک بزنید



ریزگرد,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیماران قلبی و عروقی، تنفسی، کودکان ، زنان باردار، افراد مسن و گروه های پر خطر از منزل خارج نشوند و در معرض هوا قرار نگیرند چرا که این ذرات این بار به قدری ریز هستند که تا آخرین نایژک‌ها وارد بدن می شوند و موجب بیماری می‌گردند. 

دکتر «علی نیکونهاد» در گفت‌وگو با ایسنا،اظهار کرد: با توجه به اینکه ذرات وارده این بار بسیار کوچکتر از دو میکرون است به شهروندان توصیه می شود حتما همه در و پنجره‌ها را ببندند و از منزل خارج نشوند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: افراد حتما در منزل از ماسک استفاده و از روشن کردن کولرهای آبی خودداری کنند زیرا باعث ورود گرد و غبار به منزل می شود.

 

نیکونهاد ادامه داد: بیماران قلبی و عروقی، تنفسی، کودکان ، زنان باردار، افراد مسن و گروه های پر خطر از منزل خارج نشوند و در معرض هوا قرار نگیرند چرا که این ذرات این بار به قدری ریز هستند که تا آخرین نایژک‌ها وارد بدن می شوند و موجب بیماری می‌گردند.

 

وی با بیان اینکه  فوریت‌های پزشکی در آمادگی کامل هستند، ادامه داد:تعداد روزهای آلوده از ابتدای امسال در استان زیاد بوده و بدون شک ورود این توده هم اثر تجمیعی دارد و افرادیکه مستعد بیماری هستند بیشتر در خطر اند که باید همه اقدامات پیشگیرانه و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------