پیش‌بینی مرگ ۱۱ میلیون کودک بر اثر ذات‌الریه تا ۲۰۳۰



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,بیماری ذات‌الریه
متخصصان هشدار دادند که تا سال ۲۰۳۰ میلادی نزدیک به ۱۱ میلیون کودک بر اثر ابتلا به بیماری ذات‌الریه جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایسنا، محققان با هشدار نسبت به احتمال مرگ ۱۱ میلیون کودک بر اثر ابتلا به بیماری ذات‌الریه، اظهار داشتند:‌ کودکانی که در مناطق فقیرنشین زندگی می‌کنند با بیشترین میزان تهدید روبرو هستند. همچنین کودکانی که دچار سوء تغذیه هستند یا در حاشیه مناطق شهری زندگی می‌کنند نیز در معرض ابتلا به این بیماری و فوت بر اثر آن هستند.

 

بررسی انجام شده توسط گروهی از کارشناسان صندوق "نجات کودکان" و متخصصان دانشگاه جانز هاپکینز حاکی از آن است که طی ۱۲ سال آینده حدود ۱۰.۸ میلیون کودک بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست خواهند داد.

 

به گفته محققان دست‌کم یک سوم از این موارد مرگ و میر کودکان با افزایش پوشش واکسیناسیون، بهبود درمان و تغذیه قابل پیشگیری است.

 

در حال حاضر ذات‌الریه نسبت به دیگر بیماری‌های عفونی از جمله مالاریا، اسهال و سرخک برای کودکان زیر پنج سال کشنده‌تر است و سالانه نزدیک به یک میلیون نفر بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست می‌دهند.

 

به گزارش روزنامه تلگراف، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که بالاترین بار بیماری ذات‌الریه طی ۱۲ سال آینده در دو کشور نیجریه و هند خواهد بود که احتمال مرگ بیش از ۱.۷ میلیون نفر وجود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------