حیوانات، مشکل کمبود اهدای عضو در امریکا را حل می کنند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, اهدای عضو
سالانه حدود 75 هزار آمریکایی به پیوند عضو نیاز پیدا می کنند و هر روز 18 نفر از آنها به علت نبود اهداکننده عضو بدن فوت می کنند. 

به گزارش  فارس به نقل از فیوچریسم، سالانه حدود 75 هزار آمریکایی به پیوند عضو نیاز پیدا می کنند و هر روز 18 نفر از آنها به علت نبود اهداکننده عضو بدن فوت می کنند.

 

 کمبود افراد اهداکننده اعضای بدن در آمریکا یک چالش اساسی محسوب می شود و بستگان درجه اول بسیاری از مردم حتی بعد از مرگ آنها حاضر به اهدای اعضایشان نیستند.

 

برای حل این مشکل، روش های مختلفی در پیش گرفته شده که یکی از آنها تولید خودروهای خودران برای کاهش خطر وقوع تصادفات رانندگی است که در بسیاری از مواقع به قطع عضو و جراحت های شدید منجر می شود.

 

اما یک ایده دیگر که در این زمینه مطرح شده، استفاده از اعضای بدن حیوانات و پیوند زدن این اعضا به بدن انسان ها برای تداوم حیات آنهاست.

 

یک چالش مهم در این زمینه مقاومت بدن در برابر پیوند زده شدن این نوع اندام های خارجی است. زیرا سیستم ایمنی بدن، ارگان های پیوندی را به عنوان دشمن مهاجم تصور کرده و به آنها حمله می کند. اما پزشکان برای حل این مشکل نیز راه حل هایی یافته اند.

 

یک شرکت فناوری زیستی به نام eGenesis از روش دستکاری ژنتیکی CRISPR برای حذف ویروس های خطرناک موجود در ژنوم خوک ها بهره گرفته تا از آسیب دیدن بدن انسان در صورت پیوند زده شدن ارگان های خوک به وی جلوگیری شود. با پیشرفت این فناوری دستکاری ژنتیک بدن انسان سلول های خوک را به عنوان دشمن خارجی فرض نخواهد کرد و آنها را می پذیرد.

 

محققان آلمانی، انگلیسی و آمریکایی با همکاری یکدیگر قصد دارند پیوند قلب و کلیه خوک به بدن انسان را به عنوان یک گزینه قابل قبول عملیاتی کنند. البته عملیاتی کردن این ایده چندسالی طول می کشد، اما به نظر می رسد چالش ها و دغدغه های مذهبی، قانونی و فرهنگی در این زمینه به زودی برطرف نشود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------