اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

داروهای ضدسرطان با نانوذرات جدید انتقال می‎یابند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,داروهای ضدسرطان
پژوهشگران کشور در طرحی پژوهشی روش‌های جديد ساخت نانوذرات با هدف استفاده از آن‌ها در دارو رسانی سرطان را انجام دادند. 

به گزارش فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مطالعات جدید نشان داده است که وقتی داروهای ضدسرطان به صورت نانوسامانه های دارویی فرموله شده و استفاده می شوند در مقایسه با داروی آزاد اثرات سمی بیشتری بر روی سلول های مقاوم درمانی نشان می دهند که این امر نشان می دهد نانوذرات قادر به دور زدن از مسیر انتقال دهنده های ABC سطح سلولی هستند و شاید دلیل آن ورود این نانوذرات از مسیرهای اختصاصی یا غیراختصاصی اندوسیتوز به داخل سلول باشد.

 

با توجه به این موضوع طراحی و ساخت نانوسامانه های دارویی که به صورت هدفمند بتواند داروی مهارکننده عامل مقاوت دارویی و هم چنین داروی ضد سرطان کشنده سلول را به محل هدف برساند ضروری و لازم به نظر می رسد.

 

بنابراین «ساخت نانوذرات هدفمند آلبومین با آپتامر برای انتقال داروی ضد سرطان به سلول های بیان کننده HER2» با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی انجام شد. یکی از ضروری ترین خصوصیات یک سامانه رسانش هدفمند داروی ضد سرطان قابلیت هدف گیری اختصاصی تومورها توسط آنها است. هدف اصلی در این طرح هدفمند کردن نانوسامانه دارورسانی آلبومین بر علیه سلول های بیان کننده HER2 و افزایش حساسیت این سلول ها نسبت به تأثیر داروهای ضد سرطان است.

 

نانوذرات آلبومین آینده روشنی در دارورسانی دارند زیرا قابلیت بارگذاری داروی زیاد در کنار زیست تخریب پذیری را از خود نشان می دهند و همچنین می توان به صورت کوالانسی عامل های هدف گیری تومور را به آنها متصل کرد.

 

در این پژوهش از روش های جدید خودآرایی برای سنتز نانوذرات استفاده شد به گونه ای که معایب سایر روش ها از قبیل استفاده از حلال ها یا اتصال دهنده های شیمیایی به حداقل رسید. در مرحله بعد نانوذرات برای بارگذاری داروهای ضد سرطان استفاده می شود. در این تحقیق نانوسامانه دارویی آلبومین با آپتامر بر علیه پروتئین HER2  در سطح سلول های سرطانی هدفمند شد. این نانوسامانه جدید دارویی حساسیت سلول های سرطانی را نسبت به داروی ضد سرطان افزایش می دهد. به زبان ساده،  در این پروژه در راستای پژوهش های قبلی روش های جدید ساخت نانوذرات آلبومین با هدف استفاده از آن ها در دارورسانی سرطان مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------