اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

حل جدول موجب افزایش عملکرد مغز در سنین بالا می شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,حل جدول
محققان دریافتند افراد بزرگسال بالای ۵۰ سال که جدول متقاطع و سودوکو حل می کنند در مقایسه با سایرین، عملکرد مغزی بهتری دارند.

به گزارش مهر، در یک مطالعه آنلاین مشخص شد افراد مسنی که جدول و سودوکو حل می‌کنند از لحاظ مغزی، عملکرد بهتری دارند و هرچقدر به طور منظم این بازی‌ها را انجام دهند، عملکرد مغزی شأن هم بهتر خواهد بود.

 

محققان در این مطالعه آنلاین، از شرکت کنندگان خواستند در مورد میزان حل جدول و سودوکو گزارش دهند. همچنین از آنها مجموعه تست‌های شناختی برای ارزیابی تغییرات عملکرد مغزی به عمل آمد.

 

دکتر «آن کوربت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم هر چقدر افراد بیشتر جدول و سودوکو حل می‌کردند، عملکرد بهتری از لحاظ ارزیابی توجه، استدلال و حافظه داشتند.»

 

براساس این نتایج، محققان محاسبه کردند افرادی که جدول متقاطع کلمات حل می‌کردند عملکرد مغزی شأن در تست‌های ارزیابی استدلال گرامری ۱۰ سال جوان‌تر بود؛ همچنین در تست‌های اندازه گیری حافظه کوتاه مدت، عملکرد مغزشان، ۸ سال جوان‌تر بود.

 

کوربت در ادامه می‌گوید: «ما نمی‌توانیم بگوییم حل جدول الزاماً موجب کاهش ریسک ابتلاء به زوال عقل در سنین بالاتر می‌شود، اما این تحقیق نشان می‌دهد که حل منظم جدول کلمات و ارقام به عملکرد بهتر مغز در طولانی مدت کمک می‌کند.»

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------