محققان: نوجوانان «صبحانه» را حذف نکنند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,صبحانه
محققان به تازگی دریافتند، از دست دادن وعده صبحانه منجر به افزایش چاقی در نوجوانان می‌شود. 

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، محققان دانشگاه سائو پائولو در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، نوجوانانی که وعده صبحانه را حذف می‌کنند بیش از سایر نوجوانان  در معرض چاقی هستند. 

 

تحقیقات اخیر بارها نشان داده است، از دست دادن یک وعده غذایی سالم منجر به افزایش چربی در دور کمر می‌شود. به گفته کارشناسان علمی، نوجوانانی که صبحانه نمی‌خورند از این جهت که چند ساعت پس از شروع صبح گرسنه هستند و میل بیشتری به خوردن شیرینی‌ها و تنقلات دارند، در معرض چاقی‌ هستند.

 

چاقی در جوانی می‌تواند مسائل بهداشتی مانند دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی را ایجاد کند؛ محققان برزیلی در تحقیقات خود نشان دادند حذف اولین وعده غذایی روزانه منجر به عادت‌های ناسالم می‌شود.

 

محققان برزیلی داده‌های میان رفتارهای ناسالم و شاخص وزن را بررسی کردند و درنهایت دریافتند، میان حذف صبحانه و چاقی نوجوانان ارتباط مستقیم وجود دارد. 

 

در این پژوهش 3 هزار و 528 نوجوان در میانگین سنی 12 تا 18 سال تحت بررسی قرار گرفتند و مشخص شد، میل نوجوانانی که صبحانه نمی‌خورند به میان‌وعده‌های شیرین زیاد است.

 

پژوهشگران همچنین تأکید می‌کنند، حذف صبحانه می‌تواند به رژیم غذایی نامتعادل و سایر رفتارهای ناسالم منجر شود که به طور بالقوه نوجوانان را در معرض افزایش وزن و سایر بیماری‌ها قرار می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------