سلول‌های مصنوعی واکنش نشان می‌دهند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سلول‌های مصنوعی
محققان امپریال کالج لندن سلول‌هایی ایجاد کردند که یون‌های کلسیم را حس می کنند و به آنها پاسخ می‌دهند. 

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، دانشمندان در انگلیس سلول‌های مصنوعی ایجاد کرده‌اند که از سلول‌های بیولوژیکی برای پاسخ به تغییر شیمیایی در محیط اطراف خود تقلید می‌کنند. 

 

این سلول‌های مصنوعی می‌تواند برای حس کردن در بدن و از بین بردن فلزات مضر در بدن استفاده شوند. 

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سلول‌های مصنوعی

این مطالعه که روز دوشنبه در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد، نخستین سلول‌های مصنوعی را توصیف می‌کند که می‌توانند از طریق فعال شدن یک مسیر سیگنالینگ مصنوعی، به یک سیگنال شیمیایی خارجی پاسخ دهند.

 

پاسخ به تغییرات شیمیایی یک عملکرد اساسی سلول‌های طبیعی برای ایجاد پروتئین‌های خاص است؛ این سلول‌های مصنوعی توسط محققان امپریال کالج لندن توسعه داده شده است.

 

سلول مصنوعی دارای وزیکو‌ل‌های کوچکتر در داخل است و لبه آن از غشایی تشکیل شده است که حاوی منافذ است که اجازه ورود یون‌های کلسیم را می‌دهد.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سلول‌های مصنوعی

براساس این مطالعه در داخل سلول، یون‌های کلسیم آنزیم‌هایی را فعال می‌کنند که می‌توانند وزیکول‌ها ذراتی را که فلورسانس دارند، آزاد کنند.

 

جیمز هیندلی، نویسنده اول  این مقاله در امپریال کالج لندن گفت: «ما یک نسخه کوتاه از مسیری را که در طبیعت یافت می‌شود، با استفاده از سلول‌های مصنوعی و عناصر از سیستم‌های مختلف طبیعی ایجاد کردیم تا مسیری کوتاه‌تر و کارآمدتر حاصل شود که همان نتایج را به دست می‌آورد».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------