یک تحقیق جدید: «امگا 3» مانع ابتلا به دیابت نمی‌شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,امگا 3
نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان انگلیسی صورت گرفته نشان می‌دهد مصرف مکمل‌های روغن ماهی از ابتلا به دیابت جلوگیری نمی‌کند. 

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف مکمل‌های روغن ماهی از ابتلا به دیابت جلوگیری نمی‌کند. 

 

محققان دانشگاه آنگلیای شرقی نشان داده است، مصرف امگا 3 ارتباطی با کاهش ریسک بروز این بیماری در افراد ندارد. 

 

پژوهشگران بیش از 80 مطالعه را بررسی کردند و درنهایت مشخص شد، میزان قند در افرادی که این مکمل را مصرف می‌کنند با افرادی که آن را دریافت نمی‌کنند برابر است. 

 

محققان انگلیسی تأکید می‌کنند، گرچه مصرف مکمل امگا 3 در سلامت بدن تأثیر مثبت به جای می‌گذارد، اما مصرف این مکمل نمی‌تواند مانع خوبی در برابر ابتلا به دیابت باشد. 

 

مطالعات نشان می‌دهند که ارتباط مستقیمی بین کاهش میزان اسیدهای چرب امگا 3 در بدن انسان و بیماری افسردگی وجود دارد؛ با مصرف مداوم امگا 3خطر ابتلا به بیماری افسردگی به شکل چشم گیری کاهش می یابد.

 

در گذشته ده ها مطالعه نشان داده اند که اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی می توانند شانس ابتلا به را کاهش دهند و حالا محققان دانشگاه انگلیس این یافته‌ها را درست نمی‌دانند. 

 

این تیم همچنین ادعا کرد که شواهد نشان می‌دهد که سطح قند خون، انسولین و هموگلوبین در بین افرادی که آنها را مصرف نمی‌کنند مشابه است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------