خداحافظی با زخم پای دیابتی با کفی هوشمند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,زخم پای دیابتی
محققان انستیتوی فناوری استیونس واقع در نیوجرسی آمریکا، کفی هوشمندی را ساختند که مانع ایجاد زخم در پای افراد مبتلا به دیابت می‌شود. 

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، حس اندام‌ها در بیماران مبتلا به دیابت دچار اختلال می‌شود و به همین علت، بیماران دیابتی در برابر زخم‌های احتمالی پا آسیب‌پذیر هستند. درمان چنین زخم‌ بسیار دشوار است و ممکن است این زخم‌ها منجر به قطع عضو بیمار شوند؛ اما کفی هوشمند جدید مانع شکل‌گیری زخم در پای بیماران دیابتی می‌شود.

 

این کفی‌های هوشمند که درون کفش‌های عادی قرار می‌گیرند، به شبکه‌ای از حسگرهای گرافینی مجهز هستند که امکان اندازه‌گیری تغییرات فشار و دمای پوست را در نقاط مختلف کف پا فراهم می‌کنند. در صورتی که اطلاعات به دست آمده از حسگرها نشان‌دهنده متورم شدن پا باشند، این کفی هوشمند با استفاده از فناوری بلوتوث هشداری را برای یک برنامه نصب شده روی گوشی هوشمند کاربر ارسال می‌کند تا از شکل‌گیری زخم در کف پای خود مطلع شود. این برنامه موبایل، مناسب‌ترین اقدامات را برای جلوگیری از ایجاد زخم به کاربر توصیه می‌کند و قادر است سایر افراد، از جمله پزشکان و اعضای خانواده کاربر را از وضعیت وی مطلع کند.

 

توان موردنیاز این کفی‌های هوشمند با استفاده از باتری‌های غیرقابل شارژ تامین می‌شود. به گفته محققان، عمر این باتری‌ها به چهار ماه می‌رسد و پس از آن باید جایگزین شوند.

 

قرار است این فناوری جدید توسط شرکت Bonbouton که به منظور تجاری‌سازی آن تشکیل شده است، به بازار عرضه شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------