اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تب کریمه کنگو سالانه 10 قربانی می‌گیرد/ فوتی‌ها قطعا رفتارهای مخاطره آمیز انجام داده اند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, تب کریمه
رئیس‌سازمان دامپزشکی‌کشور گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت هر سال بین 5 تا 10 نفر بر اثر بیماری تب کریمه کنگو جان خود را از دست می‌دهند و بین 100 تا 150 نفر هم که مبتلا به این بیماری می‌شوند، بهبود می‌یابند. 

علیرضا رفیعی‌پور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با  ایلنا در پاسخ به این سئوال که وضعیت بیماری تب کریمه کنگو امسال در کشور چگونه بوده و چه تعداد به این بیماری مبتلا شده‌اند، اظهار کرد: حدود 10 سال است که مبتلایان و فوتی‌های بیماری تب کریمه کنگو تحت کنترل سازمان دامپزشکی کشور قرار دارند.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشورادامه داد: بیماری تب کریمه کنگو به شرطی که به موقع تشخیص داده شود، قابل درمان است در حالی که دوره کمون بیماری بسیار پایین بوده و اگر ابتلای فرد مبتلا به این بیماری، بین سه تا هفت روز تشخیص داده نشود به مرحله‌ای می‌رسد که غیرقابل درمان شده و منجر به فوت وی می‌شود.

 

رفیعی‌پور در خصوص علت تکرار ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو و تعداد مبتلایان و فوتی‌ها اضافه کرد: هنوز علم و دانش دامپزشکی امکان تشخیص و درمان و واکسیناسیون بیماری تب کریمه کنگو را ندارد، مانند بسیاری از بیماری‌ها در حوزه انسانی و دامی که امکان تشخیص و واکسیناسیون آنها وجود ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: مبتلایان و فوت‌شدگان بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو حتما رفتارهای مخاطره‌آمیز انجام داده‌اند که به عنوان نمونه می‌توان به عدم رعایت مسائل ایمنی توسط قصاب‌ها و تهیه نکردن گوشت از کشتارگاه‌ها و پاک نکردن کنه از گوشت و غیره اشاره کرد.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور متذکر شد: لازم است مردم توصیه‌های دامپزشکی را جدی گرفته و گوشت را فقط از قصابی‌ها و کشتارگاه‌های دام تهیه و گوشت گرم و اعضای مختلف دام را 24 ساعت پس از نگهداری در یخچال مصرف کنند.

 

اجازه واردات دام اروپایی به کشتارگاه زیاران 

رفیعی‌پور در پاسخ به این سئوال که از کشتارگاه‌ها به ویژه کشتارگاه شرکت سیمرغ زیاران شهرستان آبیک استان قزوین برای رونق تولید چه حمایتی خواهید کرد، اذعان کرد: با مدیران این شرکت رایزنی شده که می‌توانند دام با سطح بالای پزشکی از کشورهای خارجی وارد کنند و همچنین گوشت از کشورهایی که به کشور گوشت وارد می‌کنند، تهیه و واحد بسته‌بندی و کشتارگاه خود را فعال کنند که بزرگترین خدمت دامپزشکی به این شرکت است.

 

وی افزود: برای اولین سازمان دامپزشکی کشور به شرکت گوشت سیمرغ زیاران اجازه واردات دام اروپایی و پروار و کشتار آن را صادر کرده است.

 

این مقام مسئول یادآور شد: مدیران شرکت گوشت سیمرغ زیاران اگر پیشنهادی داشته باشند، حتما در کمیته فنی سازمان دامپزشکی کشور رسیدگی می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------