حسگر قابل تزریق برای مقابله با کوری



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,حسگر قابل تزریق
بیماری آب سیاه از جمله بیماری های خطرناکی است که می تواند موجب کوری چشم شود، اما تزریق یک حسگر ویژه به بدن می تواند شناسایی سریع بیماری مذکور را تسهیل کند. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، بیماری آب سیاه منجر به تجمع مایعات در داخل چشم شده، به اعصاب بینایی آسیب می زند و در نتیجه موجب نابینایی می شود. حال فناوری جدیدی به کمک درمان بیماری مذکور آمده است.

 

حسگر قابل تزریق با بررسی مداوم میزان فشار داخل چشم، به افراد در مورد افزایش خطر ابتلا به بیماری آب سیاه هشدار می دهد. در حال حاضر، این کار تنها از طریق معاینه مداوم توسط چشم پزشکان ممکن است و اگر خطر مذکور جدی تشخیص داده شود، چاره ای جز انجام عمل جراحی باقی نمی ماند. 

 

با توجه به ضرورت کنترل سریع و فوری فشار چشم افراد در معرض خطر، تزریق حسگر یادشده می تواند نیاز به مراجعه مداوم به چشم پزشک را برطرف کند. ابعاد حسگر مذکور 2.5 در 0.6 میلیمتر است و به درون لایه میانی چشم موسوم به پارس پلانا تزریق می شود.

 

این کار به پنج دقیقه زمان نیاز دارد و توسط هر چشم پزشکی در مطب و بدون نیاز به تجهیزاتی ویژه قابل انجام است. باتری این حسگر نیز به طور بی سیم و از طریق یک عینک هوشمند قابل شارژ است. یک اپلیکیشن تلفن همراه هم برای دریافت اطلاعات این حسگر در نظر گرفته شده است. استفاده از این محصول از سال 2021 ممکن می شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------