اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

واکسن آنفلوانزا موجب کوچک شدن تومورهای سرطانی می شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,آنفلوانزا
مطالعه بر روی موش های آزمایشگاهی نشان می دهد تزریق ویروس فعال نشده آنفلوانزا به تومورهای سرطانی موجب کوچک شدن آنها و تقویت کارآمدی روند ایمونوتراپی می شود. 

به گزارش مهر، در سال‌های اخیر نوع جدیدی درمان ضدسرطان موسوم به «ایمونوتراپی» معروف شده است. این نوع درمان با تقویت واکنش ایمنی خود بدن به تومورهای سرطانی عمل می‌کند.

 

این روش درمانی برای تومورهای «داغ» کارآیی بیشتری دارد؛ یعنی تومورها باید حاوی سلول‌های ایمنی باشند. اگر توموری به قدرکافی سلول‌های ایمنی نداشته باشد به آن تومور «سرد» گفته می‌شود.

 

حال تیمی از محققان دانشگاه راش شیکاگو به شیوه مؤثری برای تبدیل تومورهای سرد به تومورهای داغ دست یافتنند که به ایمونوتراپی واکنش نشان خواهند داد. این شیوه از طریق استفاده از ویروس‌های فعال نشده آنفلوانزا در موش‌های آزمایشگاهی بود.

 

در این مطالعه محققان ویروس فعال نشده آنفلوانزا را به تومورهای ملانوما در موش‌ها تزریق کردند.

 

آنها دریافتند این واکسن از طریق افزایش غلظت سلول‌های دندرتی در تومورها، آنها را از سرد به گرم تبدیل می‌کند. این سلول‌ها می‌توانند واکنش ایمنی را تحریک نموده و در حقیقت موجب افزایش سلول‌های CD8+ T می‌شوند. این سلول‌ها می‌توانند سلول‌های سرطانی را تشخیص داده و نابود کنند.

 

در نتیجه روند رشد سلول‌های سرانی کُند شده یا شروع به کوچک شدن می‌کند.

 

از آنجائیکه موش‌ها و انسان‌ها در ۹۵ درصد موارد ژنتیکی مشابه هم هستند، امید است این شیوه در بیماران انسانی هم کارایی داشته باشد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------