اعتبار دفترچه‌های درمان بیمه‌شدگان افزایش می‌یابد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, دفترچه‌های درمان
.معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه افزایش اعتبار دفترچه‌های درمان بیمه‌شدگان از اولویت‌های حوزه درمان تامین اجتماعی است، گفت: در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد پیشرفت خوبی داشته‌ایم و با تمهیدات انجام شده به زودی در این زمینه به‌روز خواهیم شد. 

 به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، امیرعباس منوچهری در همایش تخصصی روسای بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان تامین اجتماعی که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: با تعامل بسیار خوبی که بین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی ایجاد کرده‌ایم، شرایط بسیار مطلوبی برای ارائه خدمات بهتر و موثر تر فراهم شده است.

 

او به وجود ناظرانی از اهل صدق و وفا اشاره کرد و گفت: برای تضمین بر رعایت امانت داری و مدارای کارگزاران با مردم، وجود بازرسانی از جنس صدق و وفا لازم است.

 

این مقام مسئول افزود: رعایت عدالت در جایی که حقوق مردم مطرح است، بالاترین وظیفه بازرسان است.

 

محمدرضا احمدی (مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایت سازمان تامین اجتماعی) نیز در ادامه این مراسم، هدف از برگزاری این همایش را نقد و بررسی فرایندهای رایج در امر بازرسی و نظارت دانست و گفت: هدف از بازرسی ها و نظارتها اصلاح فرایندها است.

 

او با بیان اینکه دلیل شکل گیری شکایات، انحراف از قوانین و مقررات است که این خود باعث نارضایتی می‌شود، گفت: در کشور ۱۸۳ دستگاه اداری وجود دارد که عمده کار آنان بحث نظارت است.

 

احمدی ادامه داد: با نظارت مستمر و مداوم بر مجموعه‌های تابعه می توان از به روز مشکلات و نارضایتی‌ها جلوگیری کرد.

 

مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایت سازمان تامین اجتماعی به موضوع اشرافیت در بازرسی اشاره کرد و گفت: اشرافیت بحث مهمی در حوزه بازرسی است.

 

احمدی با اشاره به عزم و اراده مدیریت ارشد سازمان به تکریم ارباب رجوع و صیانت ازحقوق شهروندی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۵۲ درصد از جمعیت ایران تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، باید نظارت نهادینه شده و با استفاده از ابزار‌ها و تشکیلات پیشرفته در راستای ارتقای سطح نظارت اقدام شود و آن را تقویت کنیم.

 

 حمید داستانی (مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی) نیز در ادامه این همایش گفت: برگزاری این همایش‌ها در راستای ارتقای سطح علمی، فنی و کاری و همچنین ایجاد هماهنگی و وحدت رویه می‌تواند اثر گذار باشد.

 

او در ادامه اظهار داشت: برای کارآمدی بیشتر یک سیستم مدیریتی می‌توان از ابزار نظارت و تشخیص استفاده کرد.

 

داستانی افزود: مهمترین نقش سیستم‌های نظارتی برای مدیران، ارائه اطلاعات صحیح و نشان دادن نقاط ضعف و ارائه طریق مبتنی بر قواعد کاری، علمی و فنی است.

 

به گفته او می‌توان به شکایت به عنوان یک گلوگاه برای ایجاد فرصت‌های بهبود و رشد نگاه کرد و نقاط ضعف و کاستی های سیستم را شناسایی و در راستای رفع آن اقدام کرد و در تشکیلات جدید این سازمان نیز به بحث رسیدگی به شکایات توجه بیشتری شده است.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: مهمترین اقدام بعد از دریافت شکایات، نحوه مدیریت آن به سمت مدیریت دانش و اصلاح فرآیند‌ها و جلوگیری از تکرارپذیری ناخوشنودی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------