افراد مشکوک به کرونا باید بیرون از شهر قرنطینه شوند/ مراکز استان‌‌ها به تجهیزات مقابله با کرونا مجهزند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,بشیر خالقی
عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: به نظر من مکان قرنطینه افراد مشکوک به کرونا باید بیرون از شهر باشد، تا برای مردم مشکلی ایجاد نشود.

«بشیر خالقی» عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره قرنطینه ۷۰ دانشجوی ایرانی که از چین به ایران بازمی‌گردند، گفت: بیماری کرونا در چین رو به افزایش است. باید احتیاط‌‌های لازم برای جلوگیری از شهروندان ایرانی انجام شود. در جهت پیشگیری از ابتلای ایرانیان، در گفت‌وگویی که با سفیر ایران در چین داشتیم، اقدامات خوبی انجام شده است.طبق اظهارات ایشان، هیچ موردی از ابتلای شهروندان ایرانی مقیم چین مشاهده نشده است. با این وجود دانشجویان ایرانی مقیم چین بعد از بازگشت قرنطینه می‌شوند تا دوره کمون یا نهفتگی بیماری را بگذرانند. باید متوجه باشیم که تنها راه جلوگیری از این بیماری پیشگیری است. 

 

خالقی در خصوص محل قرنطینه دانشجویان، گفت: مسلما برای قرنطینه دانشجویان مکانی در نظر گرفته خواهد شد که حداقل تجهیزات درمانی و بهداشتی وجود داشته باشد، چراکه دوره نهفتگی بیماری طولانی است و اگر احتمال بروز علائم بیماری باشد، نیاز به اقدامات درمانی وجود خواهد داشت. 

 

وی بیان کرد: در رابطه با مکان استقرار دانشجویان ایرانی که از چین بازمی‌گردند، هنوز تصمیمی برای مکان گرفته نشده است. حتما افراد مشکوک به بیماری در محلی امن، به سبب حفاظت از مردم قرنطینه خواهند شد. به نظر بنده محل قرنطینه می‌تواند بیرون از شهر صورت باشد. قطعا تیم‌های کارشناسی زبده کشور این مسائل را رعایت می‌کنند. سعی بر این است که برای مردم دیگر مشکلی ایجاد نشود.

 

او افزود: ما تجربه قرنطینه افراد مشکوک به بیماری را داریم. هر سال پس از مراسم حج یا کربلا، افرادی که مشکوک به برخی بیماری‌های مشکل‌زا هستند، تا مدتی قرنطینه می‌شوند. این بار هم مانند گذشته است. ما در مورد آنفولانزا یا همینگتون تجربه چنین اقداماتی را داریم. 

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم، افراد در یک درمانگاه قرنطینه یا بستری شوند. برای قرنطینه ممکن است هتلی در نظر گرفته شود، اما اگر بیماری داشته باشیم، باید در بیمارستان بستری شود. مطمئنا وزارت بهداشت هم سلامت بیماران و هم خطری که مردم را تهدید می‌کند را در نظر می‌گیرند و دلیلی هم ندارد که در مردم رعب و وحشت ایجاد کنیم. هنوز آگاهی مردم از این بیماری به حد کافی نرسیده و ممکن است با هر خبری دچار تنش شوند. 

 

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا تمهیدات درمانی در مناطق کم‌برخوردارتر و مرزی نیز مانند شهرهای بزرگ در نظر گرفته شده است؟ گفت: حداقل مراکز استان‌‌ها تجهیزات لازم برای مقابله با بیماری را دارند. تمام قسمت‌های کشور نیز فضاهائی دارند که اگر افراد مشکوک وجود داشته باشد، بتوانند در دوره کمون آن‌‌ها را قرنطینه کنند. حتما مجلس بر این امور نظارت دارد و اخبار را لحظه به لحظه دنبال می‌کنیم.  

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------