کرونا به دانمارک و رومانی رسید/ افزایش قابل توجه تعداد افراد آلوده در کره جنوبی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا در کره جنوبی
مقامات بهداشتی کره جنوبی اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۴ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده اند تا آمار مبتلایان به این ویروس در این کشور به حدود ۱۶۰۰ نفر برسد.

به گزارش فارس، یکی از مقام‌های وزارت بهداشت دانمارک امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که «کپنهاگ»، اولین مورد ابتلا به ویروس ناشناخته و جدید «کرونا» در این کشور اروپایی را تأیید می‌کند.

 

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، مسئولان وزارت بهداشت دانمارک اعلام کردند که یکی از شهروندان این کشور اروپایی که به تازگی از شمال ایتالیا بازگشته است، به ویروس کرونا مبتلا شده و هم‌اکنون در خانه خود قرنطینه شده است.

 

پیش از این ایتالیا اعلام کرده بود که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۳۵۰ نفر افزایش یافته است و تاکنون ۱۱ نفر قربانی این ویروس در این کشور شده‌اند.

 

روز گذشته (چهارشنبه) نیز، یونان ابتلای یک شهروند خود به این ویروس را تایید کرد. به گفته یک مقام وزارت بهداشت یونان این فرد یک زن ۳۸ ساله یونانی است که بتازگی به ایتالیا سفر کرده بود. مقامات بهداشتی یونان گفتند که حال عمومی این زن یونانی مساعد است و زیر نظر قرار دارد.

 

آخرین اخبار از تعداد تلفات ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان به دو هزار و ۷۴۴ تن افزایش یافته است و تعداد مبتلایان به این ویروس نیز در چین هم‌اکنون به ۷۸ هزار و ۴۹۷ تن رسیده است.

 

بیش از ۴۰ کشور و منطقه در خارج از چین نیز ورود این ویروس ناشناخته را مورد تأیید قرار داده‌اند به طوریکه روز گذشته کشورهایی از جمله برزیل، پاکستان، نروژ، یونان، رومانی و الجزایر برای اولین بار تأیید کردند که مواردی از ابتلا به این ویروس در کشورهایشان گزارش شده است.

 

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در رومانی

رومانی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا را تایید کرد. گزارش شده که این بیمار در تماس با مردی ایتالیایی بوده که اخیرا از رومانی دیدار کرده بود.

 

افزایش قابل توجه تعداد افراد آلوده به کروناویروس در کره جنوبی

 بنابر اعلام مقامات کره جنوبی در مدت ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۱ نفر دیگر از مردم این کشور به کروناویروس آلوده شده‌اند که تاکنون تعداد ۱۷۶۶ نفر در این کشور به این ویروس دچار شده‌اند.

 

شبکه خبری CNN نوشت: این بیشترین افزایش تعداد مبتلایان به کروناویروس در کره جنوبی از زمان آغاز شیوه این ویروس در این کشور بوده است همچنین تاکنون ۱۳ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

 

شمار مبتلایان به کرونا در کویت به ۴۳ نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت کویت امروز گزارش داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 43 نفر رسیده و مدعی شده است که همه آنها از ایران برگشته بودند.

 

شمار مبتلایان به کرونا در آلمان به ۲۱ و در انگلیس به ۱۵ نفر رسید

وزارت بهداشت آلمان در حالی شمار مبتلایان به ویروس فراگیر کرونا در این کشور را ۲۱ نفر اعلام کرد که در انگلیس هم شمار مبتلایان به ۱۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

 

کرونا به استونی رسید

کشور استونی واقع در شمال اروپا نیز از ثبت یک مورد ابتلا به ویروس همه‌گیر کرونا خبر داد.

 

اولین مورد ابتلا به کرونا در کالیفرنیا

منابع بهداشتی آمریکا از شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونا در ایالت کالیفرنیا خبر دادند.

 

کرونا به بغداد رسید/ افزایش شمار مبتلایان در عراق به ۶ نفر

وزارت بهداشت عراق امروز از شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونا در بغداد خبر داد تا شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۶ نفر برسد.

 

تعداد مبتلایان به کرونا در مسقط به ۵ نفر رسید

منابع خبری از ثبت پنجمین مورد ابتلا به ویروس کرونا در سلطان‌نشین عمان خبر دادند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------