آمار تازه قربانیان کرونا در ایران؛ ۵۴ قربانی، ۹۸۷ مبتلای قطعی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,قربانیان کرونا
تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در کشور به گفته رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت افزایش یافت. 

  کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۹۸۷ نفر و تعداد افراد فوت شده به ۵۴ نفر رسیده است.

 

افراد مبتلا به کرونا در آبادان به ۴ نفر رسیدند

 به دنبال مثبت اعلام شدن تست کرونای یک بیمار در شهرستان آبادان، تعداد افراد مبتلا به این بیماری در این شهرستان به عدد چهار رسید و به نظر می‌رسد آبادان یکی از شهرهای با تعداد بالای بیمار کرونا در استان خوزستان باشد.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان صبح امروز و قبل از مثبت اعلام شدن تست بیمار چهارم در این شهرستان گفت: از ۱۳۰ مورد مشکوک به کرونا بستری در بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان ۶۹ نفر با حال عمومی مساعد ترخیص شدند.

 

شکرالله سلمان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از اول اسفندماه تاکنون کل موارد بستری و تحت نظر ۱۳۰ نفر بوده‌اند که موارد ترخیص با حال عمومی خوب ۶۹ نفر بوده است.

 

وی افزود: هم اکنون شمار موارد بستری ۶۱ نفر است.

 

۹ مورد مشکوک به کرونا در مهاباد / نتیجه آزمایش ۴ نفر منفی اعلام شد

مدیر شبکە بهداشت و درمان مهاباد آخرین خبرها در خصوص شیوع کرونا را تشریح کرد.

 

دکتر امیر بهزاد در گفتگو با خبرنگار هاژه اظهار کرد:  تاکنون ۹ مورد بیماری مشکوک کرونا در مهاباد وجود داشتە است کە از این آمار، آزمایش ۴ نفر منفی بودە است و ترخیص شدەاند.

 

وی افزود: جواب آزمایش مابقی بیماران مشکوک ابتلا بە کرونا هنوز اعلام نشدە است.

 

بهزاد تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه شامل ضدعفونی کردن خیابان سطح شهر و مراکز عمومی در دستور کار قرار گرفته و در روزها آینده شامل ضدعفونی آنها در ساعات شبانه خواهیم بود. 

  

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد در ادامه اظهار کرد: با ساخت و تجهیز آزمایشگاه های سطح کشور به کیت تشخیص ویروس کرونا تعداد آزمایشگاه های تشخیص این ویروس به ۲۲ عدد افزایش می یابد و در استان آذربایجان غربی نیز آزمایشگاهی به همین منظور راه اندازی می گردد.

 

ارسال نمونه پنج بیمار مشکوک به کرونا در جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تاکنون نتیجه آزمایش کرونا ویروس هیچ بیماری در جهرم مثبت نشده است و برای پنج بیمار مشکوک نمونه ارسال شده است.

 

محمد رحمانیان در گفت و گو با مهر اظهار داشت: در بیمارستان پیمانیه جهرم بخش مخصوصی برای بیماران مشکوک به کرونا ویروس در نظر گرفته شده است. برای حفظ احتیاط بیمارانی با علائم شبه آنفلوآنزا و مشکوک به کرونا ویروس در این بخش بستری و تمام مراحل درمان برای آنان انجام می‌شود.

 

وی گفت: با توجه به شباهت علائم بالینی ۵ بیمار به کرونا ویروس که در بخش مخصوص بستری هستند، احتیاطا برای آنها نمونه ارسال شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه معمولاً دریافت جواب قطعی نمونه‌ها کمی زمانبر است گفت: درمان‌های لازم برای این بیماران توسط متخصصین عفونی در بیمارستان پیمانیه شروع شده و در حال انجام است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: بخش مخصوص مراقبت از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان پیمانیه جهرم، ایزوله و جدا از دیگر بخش‌ها است.

 

وی بیان کرد: پیشگیری مهم‌ترین رکن در کنترل کرونا است.

 

رحمانیان گفت: با رعایت اصول بهداشتی ازجمله شستن مداوم دست‌ها، عدم تجمع در مکان‌های عمومی و پرهیز از میهمانی ها و دورهمی های غیر ضروری می‌توانیم به کمک یکدیگر به خوبی از این مقطع حساس عبور کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: در صد بسیار بالایی از مبتلایان، به راحتی درمان و به زندگی عادی بر می‌گردند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------