اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی/ فوت 2 بیمار مشکوک به کرونا در سقز کردستان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در اصفهان تا امروز (سیزدهم اسفند ماه) را اعلام کرد. 

آرش نجیمی در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در اصفهان اظهار کرد: آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان به جز کاشان و آران بیدگل تا امروز (سیزدهم اسفند ماه) به ۶۶ نفر افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه امروز ۲۲ مورد جدید در استان اضافه شده است، گفت: تاکنون ۴۱۸ نمونه در استان اصفهان گرفته شده که ۶۶ مورد مثبت و ۳۵۲ منفی بوده اند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در موارد مثبت، ۲۹ زن (۴۴ درصد) و ۳۷ (۵۶ درصد) مورد مرد هستند.

 

نجیمی درخصوص رنج سنی مبتلایان در استان اصفهان گفت: رنج سنی مبتلایان ۵۳.۸ سال است.

 

نجیمی اظهار کرد: علاوه بر اصفهان، ۱۳ شهرستان دیگر اصفهان نیز درگیر این بیماری هستند که تاکنون ۳۲ نمونه مربوط به شهر اصفهان، ۱ مورد مبارکه، ۱ نمونه گلپایگان، ۶ مورد نطنز، ۲ نفر فلاورجان، یک مورد شاهین شهر، ۵ نمونه نایین، ۲ نفر خوانسار، یک نمونه خمینی شهر، ۲ نمونه اردستان، ۷ مورد نجف آباد، ۲ نمونه لنجان، یک نمونه سمیرم و ۲ مورد شهرضا موارد قطعی کرونا در آنها ثبت شده است.

 

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعداد موارد فوت ناشی از این بیماری تغییری نکرده است و تاکنون تنها ۲ نفر در اصفهان در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

 

کرونا ویروس از دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرد و تاکنون ۹۱ هزار و ۳۱۸ نفر را درگیر کرده و بالغ بر ۳ هزار تلفات داشته است. این ویروس تاکنون بیش از ۷۰ کشور را آلوده کرده است و در ایران از حدود دو هفته پیش اولین نمونه های ابتلا به این بیماری ثبت شد که براساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر امروز، بر این اساس کل موارد ابتلای قطعی کروناویروس جدیددر ایران ۲۳۳۶ و موارد فوتی آن ۷۷ نفر گزارش شده و تعداد بهبودیافتگان این بیماری ۴۳۵ تن اعلام شده است.

 

بیماری کووید- ۱۹ ویروسی است که دستگاه تنفسی را نشانه می گیرد، این بیماری قابل پیشگیری است. برای پیشگیری از آن باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان جمعیت پرهیز شود، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری کنار گذاشته شود. شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، میانگین سنی بستری شدگان بیماری کووید- ۱۹ در ایران، بیش از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

 

اولین نمونه مثبت کرونا در اصفهان (دوشنبه- پنجم اسفند) اعلام شد. در روزهای بعد آمار مبتلایان در اصفهان اضافه و تاکنون ۶۶ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که ۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

 

اقدامات حمایتی دولت، وزارت بهداشت و سایر ارگان ها کماکان ادامه دارد. وزارت بهداشت به مردم هشدار می دهد که هیچ جا امن تر از خانه‌ها و شهرهای خودمان برای مقابله با کرونا نیست. با کاهش ترددها و ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی احتمالا تا ۸۰ درصد زنجیره انتقال قابل حذف خواهد بود.

 

فوت 2 بیمار مشکوک به کرونا در سقز کردستان

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۲ بیمار مشکوک به کرونا که در بیمارستان امام خمینی (ره) سقز بستری بودند، فوت کردند.

 

چهارمین بیمار مبتلا به کرونا در لرستان فوت کرد

عباس آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، اظهار داشت: در پی شیوع ویروس کرونا در استان لرستان، طی روزهای اخیر 227 نمونه مشکوک برای انجام آزمایش به تهران ارسال شد که با اعلام نتیجه 80 تست 62 مورد منفی و 18 مورد مثبت گزارش شد.

 

وی با بیان اینکه عصر امروز یک خانم نیز بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرد افزود: از 18 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان تاکنون 8 نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند، 6 نفر هم اکنون تحت مراقبت‌اند و در مجموع چهار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد با بیان اینکه سه بیمار فوتی مبتلا به کرونا بالای 30 سال سن داشتند و دارای بیماری زمینه‌ای بودند عنوان کرد: 60 نفر مشکوک به بیماری کرونا در لرستان وجود دارد که فردا پاسخ آزمایش این افراد مشخص می‌شود.

 

آزمایش کرونا ۲ نفر دیگر در یزد مثبت شد

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد از مثبت شدن آزمایش دو نفر دیگر در یزد خبر داد و گفت: با این حساب آمار افراد مبتلا به کرونا در یزد به هفت نفر رسید.

 

وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی/مردم در خانه بمانند

استاندار خراسان رضوی نسبت به وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی هشدار داد و گفت: طی چند روز گذشته شیوع این ویروس در مشهد سرعت گرفته است، بنابراین از مردم تقاضا داریم تا جایی که برایشان مقدور است در منزل بمانند و ضمن رعایت بهداشت پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

 

نتایج آزمایش ۳ بیمار مشکوک به کووید-19 در تربت حیدریه مثبت اعلام شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: نتایج آزمایش سه بیمار مشکوک به covid19 یا کرونا در این شهرستان مثبت اعلام شد.

 

افزایش شمار کرونا مثبت‌ها در آذربایجان شرقی به 60 نفر

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش شمار کرونا مثبت‌ها در آذربایجان شرقی به 60 نفر خبر داد.

 

افزایش مبتلایان به کرونا در قزوین به 55 نفر/ 4 نفر در قزوین فوت کردند

با اعلام آمار جدید وزارت بهداشت وعلوم پزشکی 29 بیمار جدید در قزوین به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

 

با اضافه شدن این تعداد، هم‌اکنون در قزوین 55 بیمار به ویروس کووید 19 مبتلا شده و بستری هستند.

 

همچنین تا این لحظه 4 نفر نیز بر اثر عوارض ناشی از این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

 

افزایش افراد مبتلا به کرونا در ایلام به 9 نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به شیوع کرونا در سطح کشور و همچنین استان ایلام، اکنون آمار مبتلایان به 9 نفر افزایش یافته است.

 

تست چهار بیمار مشکوک به کرونا در شوشتر مثبت شد

دکتر مجتبی کلانتر با اعلام این خبر بیان کرد: متاسفانه تست چهار شهروند شوشتری که در روز گذشته اخذ شده بود ، امروز مثبت اعلام شده و این بیماران تحت درمان هستند.

 

وی افزود: این چهار بیمار از چهارگوشه شهر هستند و این مسئله خطر احتمال ابتلای  افراد بیشتر را در روزهای آینده زیادتر می‌کند.

 

آمار مبتلایان به کرونا در استان سمنان به ۳۳ نفر رسید

بنابر آخرین آمار تا شامگاه سه‌شنبه سیزدهم اسفند امسال، ۳۳ نفر در استان سمنان مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شدند که از این تعداد ۲۰ نفر بهبود یافتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------