60 بیمار مشکوک به کرونا در خراسان رضوی فوت کرده‌اند/شناسایی 9 مورد جدید در استان فارس



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۶۰ نفر در خراسان رضوی بخاطر عفونت حاد دستگاه تنفسی فوت کرده‌اند. این افراد همچنین مشکوک به ابتلای ویروس کرونا بوده‌اند. 

دکتر حمیدرضا رحیمی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: ۳۱ نفر از فوت شدگان مشکوک به کرونا در خراسان رضوی جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه آنها ساکن حوزه جغرافیایی دیگر دانشگاههای علوم پزشکی فعال در این استان بودند.

 

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. ۲۵ درصد جمعیت این استان نیز زیر پوشش خدمات دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

 

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی به ۱۵۲ نفر رسیده است.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا مربوط به مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۸۹ نفر است و پس از آن نیشابور ۴۳ نفر مبتلا به این ویروس را دارد.

 

رحیمی افزود: در حال حاضر تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان خراسان رضوی دست کم یک مورد ابتلا به ویروس کرونا را دارند.

 

وی ادامه داد: از روز ۳۰ بهمن ماه تا ۱۸ اسفند، هزار و ۷۸۷ نفر مبتلای به بیماری حاد تنفسی و مشکوک به ابتلا به ویروس کووید ۱۹ یا همان عامل بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که تاکنون ۷۵۷ نفر از آنان با طی مراحل درمانی، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند. 

 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون پنج هزار و ۸۲۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۴۵ تن از آنان فوت کرده‌اند.

 

شناسایی ۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۹ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

 

 به گزارش از فارس، عبدالرسول همتی اظهار داشت: با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۱۰۴ نفر رسیده است. وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در فارس گزارش نشده است، افزود: هم اکنون ۵۱ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۴۴ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علائم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۵ درصد نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

 

معاون بهداشت دانشگاه گفت: موارد ابتلا به ویروس کرونا، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، خرمبید، استهبان، لارستان، کازرون، مرودشت، قیروکارزین، کوار، داراب، ارسنجان، زرقان، گراش و فیروزآباد نیز وجود دارد.

 

همتی ضمن تاکید مجدد بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی، از عموم مردم فارس خواست ضمن پرهیز از توجه به شایعات، اخبار و اطلاعات موردنیاز خود را از وبگاه اختصاصی بیماری کووید۱۹ به نشانی اینترنتی https://corona.sums.ac.ir/ دریافت کنند. 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------