روغن بنفشه تاثیری در درمان کرونا ندارد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,روغن بنفشه
رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توصیه به استعمال روغن بنفشه که اخیرا در فضای مجازی تبلیغ می‌شود فاقد هرگونه تاثیر مثبت برای درمان بیماری کرونا بوده و این تجویز غیرتخصصی به هیچوجه صحیح نیست. 

دکتر مهدی یوسفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استفاده از روغن بنفشه جایگاهی در کتب طبی و حتی روایات ائمه معصومین (ع) ندارد، اگرچه گیاه بنفشه خاصیت ضد التهابی در ناحیه حلق، حنجره، ریه و معده دارد که می‌تواند تا حدودی التهاب ناشی از استنشاق گاز مایع ضدعفونی کننده یا سرماخوردگی و بیماری‌های خود ایمنی را کاهش دهد اما در درمان بیماری کرونا تاثیری ندارد.

 

وی ادامه داد: برخی راهکارهای درمانی بیماری کرونا از قبیل استعمال روغن بنفشه که این روزها در فضای مجازی مطرح می‌شود، فاقد اعتبار علمی و آکادمیک است و از مردم تقاضا داریم به شایعات در فضای مجازی اهمیت نداده و صرفا با رعایت بهداشت فردی زمینه ابتلا به این بیماری را کاهش دهند.

 

وی گفت: در شرایطی که جامعه درگیر درمان بیماری کروناست برخی افراد سودجو و بی‌اطلاع از منابع پزشکی اقدام به انتشار مطالب کذب در خصوص روش‌های درمان این بیماری می‌کنند تا ضمن جلب اعتماد مردم، زمینه سودجویی خود را فراهم آورند.

 

دکتر یوسفی افزود: هر ماده به عنوان دارو زمانی در چرخه درمان بیماری و تجویز طبی قرار می‌گیرد که همه فرآیندها و موازین علمی آکادمیک را سپری کرده و تاییدیه‌های تخصصی، استانداردهای دارویی و مجوز لازم مراجع مسوول را اخذ کرده باشد، لذا مردم به نظرات افراد فاقد تخصص علمی و منع شده از دخالت در امور طبابت، توجه نکنند.

 

وی ادامه داد: گرچه تاکنون دارویی در حوزه طب سنتی برای پیشگیری و درمان کرونا نداریم اما ترکیباتی مانند دود کردن اسپند، کندر، تخم گشنیز، انواع بخورها نظیر بخور گل ختمی، بومادران، رزماری، آویشن، عسل و سیاه دانه خاصیت ضد التهابی داشته و در بهبود علائم تنفسی موثر هستند.

 

طی هفته‌های اخیر کلیپ‌ها و تبلیغات مختلف پیرامون استفاده از برخی گیاهان دارویی، روغن بنفشه و داروی امام کاظم (ع) برای درمان بیماری کرونا در فضای مجازی منتشر شده است که هیچیک از آنها جنبه علمی ندارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------