۱۳ فوتی و ۱۱ مبتلا، تازه ترین آمار کرونا در چین/تأیید نخستین مورد در ونزوئلا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ویروس کرونا
کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چین جان باخته و ۱۱ تن دیگر هم به این ویروس مبتلا شده اند. 

 به گزارش ایرنا، کمیسیون ملی بهداشت چین روز شنبه گزارش کرد با این آمار شمار کل مبتلایان به کرونا در چین به ۸۰ هزار و ۸۲۴ تن و شمار کسانی که به دلیل ابتلا به این ویروس جان باخته اند هم به  سه هزار و ۱۸۹ نفر رسیده است.

 

بر اساس این گزارش با درمان یک هزار و ۴۳۰ تن در ۲۴ ساعت گذشته شمار کل بهبود بافتگان در چین هم به رقم ۶۵ هزار و ۵۴۱ تن افزایش یافته است.

 

این کمیسیون همچنین گزارش کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد وارداتی مبتلا به کرونا به چین هم ثبت شده است که با این حساب شمار کل مبتلایانی که از خارج به چین وارد شده اند به ۹۵ تن رسیده است.

 

در مناطق هنگ کنگ، ماکائو و تایوان نیز تاکنون در مجموع ۱۹۷ مورد ابتلا به کرونا شناسایی شده است که ۱۳۷ مورد در ناحیه اداری ویژه هنگ کنگ، ۱۰ مورد در ناحیه اداری ویژه ماکائو و ۵۰مورد در جزیره تایوان اعلام شده است.

 

همزمان اعلام شد که آمار کل مبتلایان به کرونا در خارج از چین به ۵۱ هزار و شمار جان باختگان هم به یک هزار و ۹۱۰ تن رسیده است.

 

در کره جنوبی با ثبت ۱۰۷ مبتلا جدید شمار کل مبتلایان به ۸۰۸۶ نفر رسیده است.

 

در آمریکا نیز ترامپ وضعیت اضطراری ملی اعلام خواهد کرد او همچنین گفت که به احتمال زیاد تست کرونا خواهد داد.

 

در کانادا هم تست کرونا همسر جاستین ترودو نخست وزیر این کشور مثبت اعلام شده است اما در برزیل «ژائیر بولسونارو» رییس جمهوری این کشور، مثبت بودن تست کرونای خود را تکذیب کرد و گفت که مشکلی ندارد.

 

در اسپانیا نیز با افزایش شمار مبتلایان به چهار هزار و ۲۰۰ تن وضعیت اضطراری ملی برای ۱۵ روز اعلام شد ایتالیا نیز قرنطینه را به سراسر کشور توسعه داد در انگلیس هم فوتبال لیگ برتر این کشور تعطیل شد.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ویروس کرونا

افزایش مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین؛ تأیید نخستین مورد در ونزوئلا

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب روز جمعه به بیش از ۲۰۰ مورد افزایش یافت که این مسأله، مقامات این منطقه را نسبت به شیوع گسترده‌تر این ویروس، نگران کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری «پرنسالاتینا» کوبا، همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین، مقامات این منطقه در حال اتخاذ تدابیر جدی برای جلوگیری از شیوع گسترده تر این ویروس هستند.

 

در همین حال، مقامات ونزوئلا نیز برای بار نخست، دو مورد همزمان ابتلا به این ویروس در این کشور را تأیید کرده و از تشکیل کمیسیونی با مشارکت نیروهای مسلح برای مقابله با گسترش کرونا در این کشور خبر دادند.

 

دولت کاراکاس همچنین از تحریم های آمریکا علیه کاراکاس که مانع از خرید دارو و تجهیزات پزشکی شده، بشدت انتقاد کرد.

 

در همین حال، دولت برزیل اعلام کرد که تست کرونا «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری این کشور منفی اعلام شده است. پیش از این گزارش شده بود که بولسونارو به کرونا مبتلا شده و در سفرش به آمریکا این ویروس را داشته و با دونالد ترامپ نیز دیدار کرده است.

 

دولت پرو نیز از تأیید شش مورد جدید ابتلا شهروندانش به کرونا خبر داد.

 

تاکنون شمار مبتلایان به این ویروس در پرو ۲۸ نفر، کلمبیا ۱۳، شیلی ۴۳، آرژانتین ۳۱ (۲ فوتی)، پاراگوئه ۶، بولیوی ۳، مکزیک ۱۳، کاستاریکا ۲۳، اکوادور ۱۷، جامائیکا ۸ و پاناما ۲۷ مورد تأیید شده است.

 

وزارت بهداشت کوبا نیز دو روز پیش ابتلای چهار نفر به کرونا در این کشور را تأیید کرده است.

 

در همین حال، "نیکلاس مادورو" رئیس جمهوری ونزوئلا روز جمعه در توییتی از همکاری دولت با نیروهای مسلح این کشور و همچنین مسؤولان وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد.

 

روسیه ۱۱ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را تأیید کرد

مقامات بهداشت و درمان روسیه روز جمعه از شناسایی ۱۱ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.

 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «مرکز واکنش ویروس کرونا» در روسیه روز جمعه اعلام کرد که این کشور ۱۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا (کووید -۱۹) را ثبت کرده است که شش مورد آن در مسکو و ناحیه مسکو شناسایی شده اند.

 

این مرکز روسی اعلام کرد: «در روسیه، ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ مورد آلودگی به ویروس کرونا در میان شهروندان ثبت شده است؛ پنج مورد در مسکو، یک مورد در ناحیه مسکو، سه مورد در سن پترزبورگ، یک مورد در ناحیه لنینگراد و یک مورد در ناحیه پرم».

 

به گفته مقامات بهداشت و درمان روسیه، این بیماران اخیراً از کشورهای اروپایی همچون ایتالیا، فرانسه یا اتریش دیدن کرده اند. یکی از این موارد ابتلا نیز فردی بود که با افراد بیمار و آلوده به این ویروس در تماس بوده است.

  

شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونا در موریتانی

وزارت بهداشت موریتانی بامداد شنبه از تأیید ابتلای نخستین فرد به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

 

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت موریتانی افزود: فرد مبتلا شهروند موریتانی است که از اروپا به کشور بازگشته است.

 

وزارت بهداشت موریتانی افزوده است که فرد مبتلا پس از مثبت شدن تست کرونا در نواکیشوت، پایتخت این کشور قرنطینه شده و اقدامات لازم در این خصوص نیز اتخاذ شده است.

 

پیش از موریتانی، موارد ابتلا به کرونا در کشورهای آفریقایی مصر، مغرب، الجزایر، نیجریه، ساحل عاج، سودان و لیبی نیز گزارش شده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------