ماجرای ثبت موارد مشکوک به کرونا در سامانه های بیمارستانی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
معاون درمان وزارت بهداشت، پیرو انتشار مطالبی خلاف واقع و تحریف صوتی در خصوص مکاتبه در مورد گزارش آنلاین موارد پنومونی (مشکوک به کرونا )، توضیحاتی ارائه داد.

 به گزارش مهر، قاسم جان بابایی، گفت: همانطور که از عنوان نامه مشخص است این مکاتبه جهت گزارش فوری و آنلاین موارد مشکوک به کرونا صورت گرفته و از آنجایی که در سامانه‌های بیمارستانی این موارد به عنوان «پنومونی مشکوک به کرونا» ثبت می‌شود، به ارسال به موقع آمار تاکید شده است.

 

وی افزود: در نامه بر مسئولیت سوپروایزرهای بیمارستانی بر ورود دقیق داده تاکید شده است تا تصمیم گیری مبنی بر آمار واقعی صورت گیرد.

 

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: از آنجایی که در صورت ترخیص یا فوت بیماران و عدم ثبت فوری در سامانه بیمارستانی، آمار مربوطه از دقت کمتری برخوردار می‌شود، لذا بر ثبت فوری آمار تاکید شده است تا موارد مذکور از آمار بستری فعلی بیمارستان در سامانه کسر گردد و بر این اساس نیاز تجهیزات مصرفی و حفاظتی و سایر اقدامات حمایتی جهت بیماران موجود در بیمارستان‌ها تأمین شود و البته موارد فوت بیمارستانی اعم از ابتلای قطعی و یا مشکوک به بیماری کرونا بر اساس مستندات پرونده‌های بیماران و به صورت مجزا از طریق مدارک پزشکی بیمارستان‌ها دریافت می‌شود.

 

جان بابایی در ادامه گفت: در بند آخر مکاتبه تاکید شده است نتیجه تست بیماران بر همه پرونده‌ها الصاق گردد تا آمار پنومونی مثبت و منفی از نظر کرونا قابل تفکیک باشد.

 

وی با ابراز تأسف و تعجب از این گونه اقدامات غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای که با انتشار گزینشی متن مکاتبات صورت می‌گیرد، افزود: ضمن اعلام پیگیری موضوع از طریق مراجع قضائی و پلیس فتا تا حصول نتیجه و برخورد قاطع با افراد فاقد مسئولیت اجتماعی که زمینه تشویش اذهان عمومی را فراهم می‌نمایند، از تمام تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان و مسئولین بیمارستان‌ها قدردانی می‌کنیم.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------