هشدار محققان: توقف سیاست های قرنطینه موجب بازگشت سریع کرونا می شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
نتایج یک بررسی علمی که در آمریکا صورت گرفته نشان می دهد اگر کشورهای جهان با سهل انگاری سیاست های قرنطینه را پایان دهند، این بار کرونا با سرعتی بسیار بیشتر بازخواهد گشت. 

به گزارش  فارس به نقل زددی نت، تحقیقاتی که در آزمایشگاه ملی لس آلموس وابسته به وزارت انرژی آمریکا صورت گرفته نشان می دهد اگر دولت ها سیاست های مداخله ای خود برای کنترل ویروس کرونا را کاهش داده یا متوقف کنند، این بار کرونا با سرعتی بسیار بیشتر از فصل زمستان شیوع پیدا می کند و توانایی آن برای بازگشت به جوامع مختلف همه را شگفت زده خواهد کرد.

 

این بررسی که بر مبنای شبیه سازی هایی با استفاده از ابررایانه های قدرتمند انجام شده، حاکیست سرعت رشد ابتلا به کرونا در صورت توقف سیاست های قرنطینه دو برابر سرعت رشد آن در موج اول ابتلا به کرونا در زمستان خواهد بود.

 

در تحقیق یادشده تصریح شده اعمال سیاست های قرنطینه باعث ثبات و در مواردی کاهش ابتلا به کرونا شده است. این تحقیق به مدل سازی در ۵۱ کشور جهان و از جمله ایران پرداخته و در آن چنین نتیجه گیری شده که سیاست های قرنطینه ای باعث کاهش ابتلا به کرونا در ۲۴ کشور شده است. اما اگر این سیاست ها دیگر اجرا نشوند کرونا با سرعت بالایی کشورهایی همچون آمریکا و چین را درمی نوردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به این نشانی مراجعه کنید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------