احتمال وقوع موج پاییزیِ کرونا در آمریکا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا در آمریکا
رئیس پیشین سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) با بیان آنکه "محدودیت‌ها آنچنان که باید، مؤثر واقع نشده‌اند"، از احتمال وقوع موج دوم شیوع اپیدمی کرونا در پاییز خبر داد.

 به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، اسکات گاتلی، رئیس سابق سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اظهار کرد: اقدامات ایالات متحده در کاهش محدودیت‌های قرنطینه آنچنان که انتظار داشتیم پیش نرفت و البته نمی‌توان گفت که بی‌نتیجه بوده است؛ اما واقعاً در کاهش محدودیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه خوب عمل نکرده‌ایم و در پاییز احتمال وقوع موج دوم کرونا وجود خواهد داشت.

 

در چند هفته گذشته چندین ایالت آمریکا در صدد کاهش محدودیت‌های قرنطینه برآمدند تا بتوانند اقتصاد خود را حفظ و احیا کنند. این در حالی است که تعداد موارد ابتلا به کروناویروس در آمریکا کاهش چندانی نداشته است و هنوز هم شمار بیشتری از قربانیان کرونا در خاک ایالات متحده پیش‌بینی می‌شود.

 

اسکات گاتلی که هم‌اکنون در یکی از اندیشکده‌های آمریکا مشغول به کار است اظهار کرد که تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در مناطق اطراف شهر نیویورک رو به کاهش است، اما ایالت نیویورک هنوز هم با روند صعودی شمار مبتلایان در روز مواجه است.

 

وی خاطرنشان کرد که تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در حدود ۲۰ ایالت دیگر آمریکا از جمله کارولینای شمالی و تنسی نیز افزایش یافته است.

 

گاتلی همچنین پیش‌بینی کرده است که ایالات متحده در پاییز امسال با موج دوم کرونا و در تابستان روزانه با یک‌هزار مورد مرگ و ۲۰ تا ۳۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا روبرو خواهد شد.

 

برخی کارشناسان معتقدند در هنگام بازگشایی مدارس در پاییز و بازگشت دوباره مردم به محل کار، وضعیت می‌تواند بدتر از این هم بشود.

 

براساس اطلاعات و آمار ارائه شده توسط دانشگاه جان هاپکینز، از میان حدود یک میلیون و ۱۴۳ هزار مورد قعطی ابتلا به کرونا در کشور، بیش از ۶۶ هزار و ۵۰۰ تن جان‌باخته‌اند.

 

تاکنون نیویورک با حدود ۳۲۰ هزار مورد قطعی ابتلا به کرونا بیشترین آمار مبتلایان را ثبت کرده است و پس از آن ایالت‌های نیوجرسی، ماساچوست و ایلینوی قرار گرفته‌اند.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------