اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

داروی ضدویروسی روند بهبود بیماری کووید ۱۹ را تسریع می کند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,داروی ضدویروسی
تحقیق برای اولین بار نشان می دهد داروی interferon-alpha۲b) IFN-α) موجب بهبود پاکسازی ویروس و کاهش میزان نشانگرهای التهابی در بیماران مبتلا به بیماری کووید۱۹ می شود.

به گزارش مهر، تیمی از محققان بین المللی به سرپرستی مؤسسه تحقیقاتی بیمارستان عمومی تورنتو کانادا دریافتند داروی ضدویروسی interferon-alpha۲b می‌تواند به تسریع بهبود روند بهبود در بیماران کووید ۱۹ کمک کند.

 

تیم تحقیق دریافت درمان با این دارو به شکل قابل توجهی موجب کاهش طول مدت حضور ویروس قابل ردیابی در دستگاه تنفسی فوقانی به طورمتوسط حدود ۷ روز شد.

 

همچنین میزان دو پروتئین التهابی یافت شده در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ موسوم به interleukin(IL)-۶ و CRP (پروتئین واکنشی C) در خون کاهش یافت.

 

دکتر «النور فیش» سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: من معتقدم به جای توسعه یک درمان ضدویروسی برای هر ویروس جدید، ما باید از درمان IFN-α برای درمان بیماری کووید ۱۹ استفاده نمائیم چراکه فواید درمانی این دارو در زمان شیوع بیماری سارس در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ هم تأیید شد.»

 

داروهای interferon گروهی از پروتئین‌های سیگنال دهنده آزادشده توسط بدن انسان در واکنش به تمامی ویروس‌ها هستند. به گفته دکتر فیش، آنها خط مقدم دفاع محسوب می‌شوند.

 

آنها مراحل مختلف چرخه زندگی ویروس را هدف قرار می‌دهند و مانع از تکثیرشان می‌شوند. آنها همچنین با فعال سازی سلول‌های مختلف ایمنی در پاکسازی عفونت موجب تقویت واکنش ایمنی می‌شوند. با این حال برخی ویروس‌ها می‌توانند این مکانیسم دفاعی طبیعی را متوقف نمایند.

 

به گفته فیش، امکان دفع توقف مکانیسم دفاعی وجود دارد. اگر ویروس مانع از تولید interferon شود، درمان با interferon می‌تواند این وضعیت را تعدیل و خنثی نماید.

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------