رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به بازگشایی اصناف پرخطر



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کروناویروس
نایب رییس اتاق اصناف کشور گفت: رستوران ها و کافی شاپ‌ها در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شدند اما تالارها همچنان اجازه فعالیت ندارند. 

محمدشکریه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت اصناف در استان، گفت: از آغازین روزهای شیوع کروناویروس در کشور، اصناف با تامین مایحتاج مردم در صف اول مقابله با این بیماری در کشور قرار گرفتند.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اصناف در استان بر فروش آخر سال و بازار شب عید حساب باز کرده بودند، افزود: اصناف با انتشار این ویروس منحوس با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه شدند و هنوز برخی از مشاغل از جمله تالارداران که برای نگهداری از تجهیزاتشان هزینه های بالایی را متحمل می شوند، تعطیل هستند و ممکن است تا چند وقت دیگر نیز همچنان تعطیل بمانند و لذا برای کاهش مشکلاتشان مکاتبات مختلفی انجام داده‌ایم.

 

رئیس اتاق اصناف گیلان خاطرنشان کرد: اصناف استان با انجام کارهای خیر از جمله توزیع بسته های غذایی، ماسک رایگان و مواد ضدعفوانی کننده نقش پررنگی را کاهش افراد مبتلا به کرونا ایفا کردند، اگرچه این اقدامات را جایی ثبت و ضبط نکردند.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر اصناف پرخطر نظیر کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت دارند و از مردم نیز انتظار می‌رود خودمراقبتی را در اولویت برنامه های زندگی خود قرار دهند.

 

نائب رییس اتاق اصناف کشور گفت: همانطور که مشاهده شد با شروع بیماری کرونا در برخی از کشورها نه تنها قفسه های فروشگاه‌ها خالی شد، بلکه حتی کرکره ها را نیز از جا کندند، این در حالی است که نظام مویرگی اصناف و وجود واحدهای کوچک صنفی نظیر خواربارفروشی ها، قصابی ها و... و متکی نبودن به فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای موجب شد شاهد چنین وقایع ناخوشایندی در کشورمان نباشیم و اکنون زمان آن رسیده است که دولت نیز حمایت ویژه‌ای از چنین اصنافی داشته باشد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------