اصرار وزارت بهداشت بر تجدیدنظر ستاد ملی مقابله کرونا در اجرای طرح ترافیک تهران



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,طرح ترافیک کرونا
معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: اصرار داریم که تجدید نظری در زمینه اجرای طرح ترافیک در ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود.

به گزارش تسنیم، دکتر سیما سادات لاری در خصوص اجرای طرح ترافیک در تهران و تاثیر آن بر کاهش فاصله گذاری اجتماعی اظهار کرد: با توجه به افزایش موارد ابتلا، بستری و فوتی به علت ویروس کرونا در استان‌های تهران و البرز، وزارت بهداشت موضوع لغو طرح ترافیک را بارها مطرح کرده است.

 

وی ادامه داد: وزارت بهداشت همچنان اصرار دارد که طرح ترافیک لغو شود تا مردم بیشتر از خودروهای شخصی استفاده کنند و تراکم زیادی در وسایل نقلیه عمومی ایجاد نشود. نظر وزیر بهداشت نیز همچنان بر لغو طرح ترافیک است.

 

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: اصرار داریم که تجدید نظری در زمینه اجرای طرح ترافیک در ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود.

 

گفتنی است پس از شیوع بیماری کووید 19، ستاد ملی مقابله کرونا به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، طرح ترافیک را لغو کرد تا شهروندان کمتر از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. با این حال طرح ترافیک از 17 خرداد ماه دوباره از سر گرفته شد.

 

به گزارش وبدا، دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت روز 12 خرداد در حاشیه مراسم اجرای کشوری طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» در جمع خبرنگاران در این زمینه گفت: اجرای طرح ترافیک برای وزارت بهداشت اولویت نیست و سلامت مردم مهم است. به مسئولان شهرداری اعلام کردم که برای وزارت بهداشت اجرای طرح ترافیک اولویت نیست و سلامت مردم مهم است؛ حتی آلودگی هوا نیز اکنون مساله وزارت بهداشت نیست، همان طور که در روزهای اخیر با مساله آلودگی هوا مواجه نیستیم. با پیشنهاد شهرداری به شرط اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک موافقت کردیم، اما ناوگان حمل‌ونقل عمومی همچنان کم و فرسوده است. در مورد سلامت مردم با هیچ‌کس شوخی و تعارف نداریم و اگر اجرای پیشنهاد شهرداری حتی دو درصد به افزایش ازدحام مترو و اتوبوس‌ها منجر شود، بدون رودربایستی اعلام می‌کنم که اجرای طرح ترافیک متوقف شود.

 

محسن فرهادی معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت نیز در همین رابطه گفت: شهر تهران در وضعیت زرد است، اما برخی شهرستان‌های تابعه در وضعیت سفید قرار دارند. اگر با این روند نگران کننده پیش برویم شاید برخی محدودیت‌ها در تهران اعمال شوند. با اجرای طرح ترافیک تهران و شهرهای بزرگ مخالفیم، زیرا اجرای طرح ترافیک به معنای سوق دادن مردم به سمت سیستم حمل و نقل عمومی است. مردم نباید برای کارهای غیرضروری از خانه خارج شوند. هرچند بیش از 90 درصد مردم در متروی تهران ماسک استفاده می‌کنند، اما فاصله گذاری اجتماعی در مترو در عمل امکان‌پذیر نیست.

 

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت پیش از این گفته بود: در مورد تراکم در مترو و اتوبوس نوعی اجبار و تحمیل به مردم وارد شده و افراد مجبور هستند با حمل و نقل عمومی سر کار خود حاضر شوند و از آن طرف، شهرداری تهران اصرار به اجرای طرح ترافیک دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------